fbpx

טרנדים בעולם ה-DevOps לשנת 2022      

זמן קריאה כ- 2 דקות

עולם ה-DevOps גדל במהירות ולמעשה מדובר ביותר פילוסופיה מאשר טכנולוגיה. כמובן, שלאחר שהוקמה תשתית מתודולוגית, הגיעו הכלים שיתמכו בתהליכי העבודה החדשים והחדשניים.

הרעיון התחיל מהצורך בגמישות להתאמת צרכי הלקוחות של המוצרים והמערכות שאנחנו מפתחים למציאות העסקית המשתנה במהירות. בכדי לתת מענה לאתגר מסוג זה הוחלט על קיצור מחזורי הפיתוח בצורה דרמטית, שיפור איכות הפיתוח וההגעה לשוק על ידי סבבי פיתוח קצרים, ממוקדים ויעילים שגזרו מצוותי הפיתוח והאופרציה הצמדות בתהליכי העבודה, העברת ידע ומיכון תהליכים ידניים בכדי לעמוד בקצב הנדרש.

יתרה מכך, המעבר לטכנולוגית הענן, דחפה מאוד את הצורך בתהליכים הנתמכים בעולם ה-DevOps וכיום כ-47% מהארגונים האמריקנים מעבירים חלק ניכר מפעילותם לענן ו-67% מהארגונים הקטנים בינוניים יעברו לענן בשנה הקרובה.

בכדי למקד את הדיון ריכזנו מספר נושאים ״חמים״ לשנה הקרובה והלאה:

  1. אוטומציה:

חברות חדשניות ומובילות, מאמצות ומיישמות תהליכי אוטומציה במערכות שמחליפות את תהליכי העבודה הידניים, שומרות על איכות ובקרת ביצוע גבוהה ומאפשרות פעילות מהירה יותר של הארגון.

בכדי לבצע אוטומציה איכותית, נדרשת שליטה ויכולת כתיבת קוד ברמה גבוהה, הוספת כלי ניהול Source Control כדוגמת Git, והכשרת צוותי ה-IT ליכולת הטמעת קוד אוטומציה.

לחילופין, נדרשת הטמעת מערכת עננית לניהול ואוטומציה של התהליכים.

2. MLOps/AIOps

Data  היא הנפט החדש, וארגונים אוספים, שומרים ומסדרים את הנתונים כל העת. החוכמה היא לדעת כיצד לסדר נכון את הנתונים והשיטות הקודמות של data science  אינן תואמות את הצרכים והגודל של הנתונים להתמודדות.

כלי ה-MLOps ו – ALOps  עוזרים באיסוף הנתונים בתהליכי ה-CI/CD ומאפשרים באמצעות אלגוריתמיקה מתקדמת ללמוד את תהליכי ה-provisioning לחזות תקלות, לתקנן ולפתוח ״צווארי בקבוק״.

3. FinOps

משאבי הפיתוח יקרים מאוד. כאשר עוברים לסביבת הענן נדרשת הסתכלות חכמה על ניצול נכון של המשאבים והתאמתם בכל נקודה לתקציב.

כלים אלו מנטרים את הפעילות, יודעים להתחשב בדרישות רגולטוריות ולתת המלצות חכמות כיצד ניתן לייעל ולהתאים את הניצול הנכון אל מול התקציב הרצוי .

4. Kubernetes Operation Framework

תפוצת השימוש בקונטיינרים למיניהם, יצר צורך מהותי של פתרונות מספקי תשתיות הענן כאשר אמזון מספקת את שירותי ה-תפוצת השימוש בקונטיינרים למיניהם, יצר צורך מהותי של פתרונות מספקי תשתיות הענן לניהול מהיר, יעיל, אמין וממוקד. לדוגמא אמזון מספקת את שירותי ה-ECS/EKS . פלטפורמות שונות המפעילות את Kubernetes  תומכות ומספקות פלטפורמה בצירוף מגוון שירותים לניהול האפליקציות וזאת בשביל ליעל את עבודת ה-IT.  כלים אלו חוסכים בשלב הראשון את השימוש באנשי DevOps בכדי להקים, לעקוב ולחסוך משאבים תשתיתיים ואנושיים ובשלבים מאוחרים יותר לתמוך בתהליכי ה-Scale up  תחת הצורך של ביצוע Deployment מהיר, אמין ויציב. חשוב לזכור לאורך כל הדרך כי נדרשים כלים בעלי יכולת התאוששות מהירה במידה שקורה צורך בביצוע Roll Back.  כלים וטרנד זה מאפשר לאנשי ה-DevOps  להתמקד בעבודות הפחות שבלוניות על ידי אוטומציה של תהליכים ידועיים.

5. DevSecOps

לא ניתן להתעלם מכל נושא הסייבר ואבטחת המידע בעולם ה-DevOps  ומאחר שמדובר בתהליכים פנים ארגוניים לעיתים יש נטיה להתעלם מהצורך הדרמטי בכיסוי אספקט זה בכל האוטומציה.

כיום, נדרשים ויש כלים המכסים את הפערים שנוצרו בתהליכי הפיתוח, מנטרים ובודקים האם הקוד המפותח אכן עומד בקריטריונים, האם בוצעו malicious changes .

כמו כן, כלים אלו נותנים את הדעת לגבי ניהול נכון של סיסמאות וצמצום השימוש בהם באמצעות פעולות אוטומטיות מבוקרות, ומתעדות כל שינוי במערכות.

לסיכום, עולם ה-DevOps רחב וקיימים פתרונות איכותיים בכדי לפגוש באתגרים הנדרשים באירגונים. בסוף יום, אנו חפצים במערכות חכמות, מהירות ואיכותיות יותר ופתרונות האוטומציה מאפשרים לנו לעבוד מהר יותר מבלי לפגוע באיכות העבודה.

מחפשים את האתגר שלכם בתחום ה-DEVOPS?

שלחו לנו קורות חיים ואנו נאתר עבורכם משרות מתאימות!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?