fbpx

עשרת הטרנדים הטכנולוגיים שכולם ידברו עליהם ב – 2018

זמן קריאה כ- 3 דקות

הקדמה הטכלוגית משפיעה על כל תחומי החיים שלנו, על הדרך בה אנו עובדים, על החיים הפרטיים שלנו ומביאה איתה שינויים.

בעשור האחרון, שיעור התקדמות הטכנולוגיה, הרקיע שחקים ועלינו לעמוד בקצב במטרה לקבל החלטות נבונות ונכונות.

עם ההתקדמות הטכנולוגית בתחומים כמו: AI, IoT, מציאות מדומה ושדרוג רכיבי המדיה שהופכים את חוויית המשתמש למדהימה ואמיתית ככל האפשר, עלינו להיות עם יד על הדופק, להתעדכן ולעקוב אחרי חידושי הטכנולוגיה.

חברת המחקר Gartner, פרסמה את 10 הטרנדים הטכנולוגים לשנת 2018 ואנחנו כמובן מיד מעדכנים אתכם:

1. יסודות ה-Artificial Intelligence) AI)
על פי סקר של Gartner, כ -59% מהארגונים נמצאים עדיין בשלבים הראשונים של איסוף מידע לבניית אסטרטגיות AIׁ (בינה מלאכותית) שלהם. הצפי הוא כי עד שנת 2018 יעזרו יותר ויותר באסטרטגיות ה-AI, על מנת לשפר את קבלת ההחלטות, את חוויית הלקוח, ואף להמציא מחדש מודלים עסקיים.

2. Intelligent Apps ו- Analytics
הצפי הוא שבמהלך השנים הקרובות, בכל אפליקציה ושירות ישולבו רכיבי AI ברמה כלשהי. עד 2018, בכל סמארטפון יהיה שבב AI ייעודי. תוך זמן קצר, תחום זה יהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, מבלי שנשים אפילו לב. אפליקציות חכמות יצרו שכבה חכמה חדשה בין אנשים ומערכות, סביר להניח שהתופעה תביא לשינויים בעולם התעסוקה ובכלל בכל תחומי החיים. ניתוחים אנליטיים מתקדמים, קיימים כבר היום, אך תחום זה צפוי להתפתח ולגדול באופן משמעותי ולהוות חלק אינטגרלי חשוב בעולם העסקים.

3. Intelligent Things
השילוב של AI ו-Machine Learning יביא לכך שדברים אינטליגנטיים יבצעו אינטראקציה משופרת עם אנשים וסביבתם. מכשירים כמו: Amazon Echo ו-Google Home משנים כבר היום את חדרי המגורים שלנו. כתוצאה מכך, מכשירים חכמים רבים יעבדו באופן עצמאי או בשילוב עם אנשים שיגדירו ויכוונו אותם.

4. Digital Twins
אם אתם עדיין לא מכירים את המונח, "תאום דיגיטלי" הוא ייצוג דיגיטלי של ישות או מערכת בעולם האמיתי. זה אחד מהטרנדים הטכנולוגים החשובים ביותר בשנת 2018. הצפי הוא שעד שנת 2020, יהיו כ-21 מיליארד חיישנים מחוברים ומספרם ילך ויגדל. עם המעבר לעולם דיגיטלי משולב, לאנשי שיווק, אנשי מקצוע בתחום הבריאות ופלנרים, יהיה יתרון יחסי גדול.

5. Cloud to the Edge
מחשוב קצה הוא טופולוגיה שבה מקור המידע קרוב יותר לעיבוד מידע ולאספקת תוכן. אמנם נראה כי מחשוב ענן ו-Edge מתחרים בגישה, אך המציאות שונה. אם מיישמים את השניים האלה יחד, ניתן להשתמש ב-Cloud כדי ליצור מודל מוכוון שירות, ו-Edge יכול להציע סגנון מסירה לחלקים המנותקים של שירות הענן.

6. פלטפורמת Conversational
לפלטפורמות השיחה יש את הכוח לעבד שאילתות משתמש שונות ואינטראקציות מורכבות. בעתיד הקרוב, פלטפורמות אלה יתפתחו ויוכלו לעבד פעולות מורכבות אף יותר.

7. חוויית immersive
את טכנולוגיות ה: AR, VR ו- MR אין כבר צורך להציג. טכנולוגיות אלה, משנות את האופן שבו אנו מקיימים אינטראקציה עם העולם הדיגיטלי ותופסות מקום גם בין הטרנדים הטכנולוגים לשנת 2018. לאחרונה, מיקרוסופט העלתה את משחקי ה-MR על ידי שיתוף פעולה עם יצרני OEM רבים ושחררה את אוזניות Windows 10 MR. אפל וגוגל, הכניסו אפליקציות AR לסמארטפונים. חוקרי גרטנר צופים כי ב-5 השנים הקרובות, המיקוד יהיה על MR, כאשר המשתמש ישמור על נוכחות בעולם הפיזי אך יקיים אינטראקציה עם אובייקטים בעולם הדיגיטלי ובמציאות.

8. Blockchain
Blockchain היא טכנולוגיה נוספת שחדרה בסערה לעולם העסקי וגם היא בין רשימת הטרנדים לשנת 2018. הטכנולוגיה מושתתת על בסיסי נתוני מבוזרים (Distributed Databases) שאינם תלויים בגוף אחד אלא נמצאים על מספר רב של מחשבים המסונכרנים זה עם זה. עם ההזדמנויות והמגבלות של טכנולוגיית ה-Blockchain, ארגון יכול לוודא שצוותיו יבינו מה אפשרי ומה אינו אפשרי. כמו כן, מומלץ לנקוט זהירות בעת התמודדות עם Blockchain ויישומיה. נושא החוקיות המשפטית של חלק מיישומי ה- Blockchain וה-Bitcoin עדיין נמצא בסימן שאלה במקומות רבים בעולם, כמו: הודו, סין ורוסיה.

9. Event-Driven
אירועים הם חלק מהותי מכל עסק והם משקפים את המדינות הבולטות ואת השינויים בעולם העסקי. עם התקדמות בתחומי ה-AI וה-IoT, ניתן לזהות ולנתח במהירות אירועים עסקיים ברמת דיוק גבוהה. הצפי הוא שעד שנת 2020, 80% מהעסקים, ישתמשו בניתוח אירועים כזה לטובת קבלת פתרונות ותכנון תוכניות עסקיות.

10. התמודדות עם סיכונים ואיומים מתמשכים
עם השימוש בכלים מתוחכמים יותר ויותר, ארגונים צריכים לטפל באיומים באופן הדוק יותר על מנת שיוכלו להילחם באיומי כופר, כמו: WannaCry ransomware. עם ההסתגלות המתמדת לסיכון ואמון (CARTA), ארגונים יכולים לקבל בזמן אמת, סיכון מבוסס החלטות. בעולם הדיגיטלי, ארגונים יצטרכו לשלב את האבטחה בתכניותיהם על מנת שיוכלו לספק תהליך "DevSecOps" מתמשך.

לסיכום, נאחל לכם ששנת 2018 תהיה מרגשת ומדהימה! מעניינת היא בטוח תהיה:)

טרנדים טכנולוגיים 2018
תמונה קרדיט: Gartner

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?