fbpx

אין מילים בפיו?

זמן קריאה כ- 2 דקות

שימו את המילים הנכונות בפיו של הממליץ שלכם!

בעולם העסקים נהוג תכופות לחבר בין אנשים וליצור היכרויות לצורך עשיית עסקים משותפים. אנשי עסקים ומנהלים מבקשים מעמיתיהם להכיר להם לקוחות מסוימים עימם היו רוצים לעשות עסקים, או לחילופין מתבקשים בעצמם לתווך ולשמש כממליצים על עמיתיהם ועל המוצר/שירות שהם מציעים. חשוב מאוד כמובן בסוג נטוורקינג כזה, לדעת לשווק את מרכולתך ולוודא שהצד המתווך אכן יידע להציגך באור הנכון והרצוי, שיביא לשת"פ העסקי המיוחל.

חשוב להכין את האנשים האמורים לייצג אתכם כך שיידעו מה לומר עליכם, גם ובעיקר כאשר מדובר בקבלה לעבודה חדשה בה אתם מעוניינים. נהוג לחשוב שאין לנו שליטה במה שאחרים יאמרו עלינו, אבל האמת היא שעם קצת מחשבה ומעט לקיחת יוזמה, (וכמובן דיפלומטיות מסוימת), התוצאה עשויה להיות שונה דרמטית. האם המנהל במקום עבודה קודם, אותו סיפקתם כממליץ (כמובן לאחר שביקשתם את רשותו), באמת זוכר את הישגיכם בעבודה ההיא? האם עמיתיכם באמת יודעים מה בדיוק ובאופן ספציפי עשיתם, אלו פרויקטים הקמתם במו ידיכם, היכן הצטיינתם?

מסירת מס' טלפון של ממליץ למגייס אינה צריכה להיות מצב של "שגר ושכח"; הכדור עדיין יכול וצריך להיות בידיכם: השקיעו עבודת הכנה קצרה, בקשו שתי דקות מזמנו של הממליץ, ספרו לו על התפקיד אליו אתם מתמיינים והוסיפו "רק לוודא שהוא זוכר" את האופן המוצלח בו ניהלתם את פרויקט x, שנחל הצלחה מרובה; את ארגון ימי הגיבוש החווייתיים (יכולת ארגון), את משחקי הכדורסל השבועיים של המחלקה אותם יזמתם (יחסי אנוש), ושאר דוגמאות רלוונטיות שיוכלו לציין במהלך שיחה עם מגייס. כך תגבירו אולי את הסיכוי שאותו ממליץ, הטרוד במטלות ומשימות משל עצמו, יהיה מסוגל "לשלוף" ביתר קלות מהזכרון כאשר יישאל לגביכם, ולהשתמש לפחות בחלק מהדברים שאמרתם לו.

כמובן, אין ערובה לכך שממליצים אכן יתארו אתכם באופן שהייתם רוצים שיתארו אתכם. אבל המטרה היא לפחות, להעלות למודעות של הממליץ את כישוריכם והצלחותיכם בתחום בכדי לקדם את המותג שהוא אתם ולעבור שלב, שפעמים רבות הוא השלב האחרון והסופי בתהליך הגיוס, בדרך להתקבל לעבודה המבוקשת.

בהצלחה!

יש לכם חבר/ה מוכשרים? עכשיו זה הזמן להמליץ לנו עליהם, אולי גם תזכו ב1500 שקלים.

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?