fbpx

רושם ראשוני – אין הזדמנות שניה

זמן קריאה כ- 2 דקות

רכזת גיוס בקבוצת אקסטרים עם טיפים לרושם ראשוני:

הרושם שנותר על המנהל המגייס לאחר ראיון ראשוני עם מרואיין מהווה מדד קריטי להמשך התהליך. יחד איתכם מתחרים מתמודדים נוספים לתפקיד והמטרה העיקרית היא להותיר בפני המראיין את התחושה שאין יותר מתאים מכם למשרה הרלוונטית. עם זאת, יש לשים לב לא להציג אדם שאינו אתם, שכן קל לזהות התאמצות יתר ו/או זיוף שעשוי לפסול אתכם מהמשרה מהר יותר משחשבתם. אז איך בכל זאת יוצרים מצב בו הותרתם רושם חיובי מבלי לגרום מצב של אנטגוניזם? ובכן, לכל מנהל יש את ה"ניואנסים" הקטנים שלו, אך יש מספר חוקי יסוד שהוכיחו עצמם לא פעם כמסייעים לראיון עבודה לצלוח.

נתחיל ממש מהתחלה.

בטרם יצאתם מהבית, חישבו טוב על לבוש, הנעלה ואקססוריז נוספים. לבשו בגד ייצוגי שנוח לכם בו, כמובן שיש לקחת בחשבון את סוג הארגון אליו אתם מתמיינים ולהערך בהתאם. מומלץ לבדוק את עצתם של הקרובים לכם, פעמים רבות נקודת מבט חיצונית תוכל לגרום לנו להבין מה הכי מחמיא וראוי. הגיעו כרבע שעה לפני הזמן בו נקבע הראיון, הקדמה מעידה על רצינות. הקפידו על מראה נקי ומסודר, השניות הראשונות בהם המנהל המגייס פוגש אתכם מאוד קריטיות להמשך הראיון.

ליחצו את ידו של האדם המראיין אתכם לאמירת שלום, תוך הפגנת בטחון עצמי, אולם שימו לב לחוזק הלחיצה- שלא תהיה חלשה או חזקה מדיי. צרו קשר עין עם האדם המראיין ואף חייכו, השרו אוירה נעימה, בכך תצליחו להפיג מעט את המתח.
שימו לב לשפת הגוף שלכם; שבו בגב זקוף, המנעו מלשלב ידיים במהלך הראיון או לאבד קשר עין ממשי עם האדם מולכם. הביעו עניין מלא במידע שמסופק לכם והשתדלו לא "ללכת לאיבוד" ולספק אינפורציה מפורטת מדיי בתגובה.
הציגו עצמכם בצורה עניינית ומקצועית, שתפו פעולה עם הלך הראיון ושדרו מוטיבציה לאורך כל הדרך. תארו את ניסיונכם המקצועי מהתפקיד האחרון אחורה, בסדר כרונולוגי הפוך, בצורה ברורה ומסודרת. הקפידו להדגיש דברים שרלוונטיים למשרה ולהחסיר דברים שוליים. הביעו נכונות להשלים חוסרים מקצועיים במידת הצורך והפגינו מחוייבות לטווח ארוך (תלוי משרה כמובן).

נישמו עמוק לפני כניסה לראיון, האמינו בעצמכם, היו ממוקדים במטרתכם, נחושים וחיוביים. אל תשכחו כי זומנתם לראיון על סמך הכישורים שלכם, וזו ההזדמנות שלכם להראות עוד ערך מוסף מעבר לקורות החיים- שיבלוט מעל כולם, נצלו אותה!

שיהיה בהצלחה!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?