fbpx

לאן עכשיו? קצת על הדף הבא שקשה מאד להפוך אותו

זמן קריאה כ- 3 דקות

אפוקליפסה כלקח:

בחזרה לחוויה של מפוטרים ויוצאים לחל״ת.
השורות הבאות לא באות לומר לכם שהפרנסה יכולה לחכות.
כל חודש בלי משכורת הוא אפוקליפטי. השקיעה בחובות היא מדרון שמוביל לבור שחור והיציאה ממנו כל כך קשה שאי אפשר שלא להרגיש מתוסכלים וכועסים.
השורות הבאות מסתכלות קדימה בלי להפחית מהכאב של מה שכבר קרה.

משמעת עצמית והתמדה אינן קשורות למקום העבודה הפיזי.
התמדה היא נאמנות לעצמי ולתשוקה הבוערת בי ולעיתים אנחנו פוגשים את התשוקה ואת הלהבה כאשר חיינו עוברים רעידת אדמה שחושפת את השכבות עד לליבה.
ההצלחות הגדולות בהיסטוריה קרו מתחתית האוקיינוס אחרי התמוטטות ופגיעה. כשגיבורי הדרמה התרסקו, שקעו והגיעו הכי נמוך שאפשר.
חלק מהקושי להצליח נובע מהמאמץ לשמור על המשרה. מראיית המנהרה ברגע בו התקבלנו למקום עבודה טוב, יש חלק שנבעט החוצה מחיינו, וזה החלק היצירתי והסקרן שתוהה, האם לזה פיללנו והאם נגמרה החקירה. זו טעות ומלכודת לחשוב שלא יכול להיות טוב יותר. זה משאיר אותנו ׳ליד ׳מה שהחיים מזמנים לנו. המחיר לנוע הלאה גבוה מדי. בדיוק בגלל זה, להיות בלי עבודה זה להיות בלי משקולות שתוקעות אותנו במקום שהוא כמעט טוב לנו.
במנהיגות ובאמנות אנחנו פוגשים מנהיגים שעברו התרסקות שהיתה להם כקרש קפיצה לכוכבות.
סטיב ג׳ובס פוטר.
ג׳ון קנדי נחל מפלה במפרץ החזירים.
״פרספקטיבה חדשה זורחת באופק כאשר מאבק מזוהה כאספקט פנימי של מנהיגות, וכהזדמנות של מנהיג לזהות את הפוטנציאל המלא שלו״.
כלומר - אנחנו לא מזהים את הפוטנציאל המלא שלנו. אנחנו מוכשרים, מסוגלים, עשינו עבודה טובה, במקום אחר נוכל לנסוק יותר.

אופרה ויינפרי, שמגיעה מרקע קשה, מגיעה אט אט לעבוד בתכנית טלוויזיה. אבל זה לא מספיק טוב לה למרות שזה נחשב זוהר. אופרה פותחת את הערוץ שלה ומתמקדת בזיקה לנזקקים ובפילנתרופיה כי אנשים שעברו התרסקויות מציצים יותר פעמים למצפן הפנימי שלהם.

הדילמה בין וותרנות למאבק, פוגשת אותנו בהפוגה בין עבודות. בבית על המרפסת. בנדנד בין רחמים עצמיים לבין אסטרטגיית חיים חדשה שתמנף את היכולות שלנו לגבהים חדשים, אל עבר התחנה הבאה.

ג'יי קיי רולינג שכתבה את הארי פוטר עברה כמה עצירות פתאום. אם חד הורית תפרנית, שכותבת ספר ילדים על קוסמים על מפיות בבתי קפה, כשביתה התינוקת בעגלה. היא מקבלת עשרות דחיות של הוצאות ספרים שלא האמינו בספר. מה שמחזיק את רולינג זה האמונה שלה בספר. ניצוץ שאי אפשר היה לכבות.
שולץ מסטארבקס מגיע מרקע מאתגר עם חסכים, מתקבל לסטארבקס כעובד ומגלה, בנסיעה לאיטליה, שמה שחשוב בשתיית קפה זה המפגש החברתי יותר מהקפה עצמו. שולץ נדלק ואי אפשר, מאותו רגע, לכבות את הניצוץ. הוא מביא את הקונספציה הזו לסטארבקס. עד היום סטארבקס אמנם מתפרנסת מקפה, אבל מקדמת את המפגש האנושי כאסטרטגיה כלל עולמית.

סיפורי נסיקה רבים הם לא למרות אלא בגלל רגע שחור:

מה שמשותף לסיפורי הנסיקה הוא אותו רגע של תסכול שאין בו מה להפסיד. יש ברגע הזה חופש טוטאלי להמציא את עצמך ולזהות את אותו האלמנט שרוב חיינו נחבא מאתנו. והוא נחבא כי הוא יכול.
המנהיגים הכי מעוררי השראה של עולמנו נסקו כי הם נפלו כמה וכמה פעמים. ״כשלון ומאבק הם שני המורים הטובים ביותר על כדור הארץ״ אומר לנו גאלו. זה גם החומר שסיפורים טובים עשויים ממנו. סיפור – לא במובן הריקני של רכילות או פרסומות או כתבה בטלוויזיה. סיפור במובן העמוק של הבנה שמה שמניע את האנושות זה שברים ברצף, שפוערים תהום, אשר מסמנת לנו להישאר במקום או לזנק מעליה לגדה הבאה.
סיפור במובן של הסיפור של חיינו.

האם אנחנו יודעים לספר טוב את הסיפור שלנו?

תחשבו על זה – מעולם לא הייתם כל כך נמוך. אבל הנה הרגע שלכם. הקוקטייל בין העלבון ופגיעה, יצר הנקמה ויצירתיות, הוא קוקטייל מנצח. כי הוא מגבש את מה שתעשו ממחר.
חלקכם יחזור לעבודה כי היא - היא עבודת החלום שלכם, אבל חלקם האחר יעצור באמצע הליכה ברחוב, אל מול רמזור אדום, ומשהו שהיה סתמי עד כה, יתפוס את תשומת ליבכם ושם תבינו איפה הדרך אותה צריך לעשות. אולי זה יהיה סטארט אפ ואולי וריאציה מנצחת של כל מה שעשיתם עד כה. אבל אחרת.

״סטוריטלינג איננו מותרות״ אומר הסופר רוברט סטון, ״זה חיוני כמעט כמו לחם. אנחנו לא יכולים לדמיין את עצמינו ללא זה כי העצמי הוא סיפור״. אם העצמי הוא סיפור, אומר שלנו, שוב, קארמין גאלו, ככל שנקבל זאת מוקדם יותר – כך נוכל להתחיל לעצב את עתידנו.

מוזמנים להציץ בסיפורי ״סחבות לעושר״ שמספר כיצד מיליארדרים התחילו מ׳סחבות׳. מה שמעניין זה לא ההתרברבות בדרך שעשו למרות התנאי פתיחה קשים. מה שמעניין זה שכנראה שללא תנאי הפתיחה הנחותים, הם לא היו הופכים למיליארדרים... אז אולי אנחנו לא נהיה מיליארדרים, אבל קיים שפע שממתין לנו בדמות תפקיד ספציפי, מכונן ומשמעותי שיש לנו, ואולי לא נוצר עם זה קשר עין. כי היה משהו שטשטש את הראייה, סנוור או הסתיר. זה הרגע. להפוך את הדף.

https://www.inc.com/business-insider/billionaires-who-went-from-rags-to-riches.html

 

מחפש עבודה בתחום הטכנולוגי? 

מוזמן להיכנס ללינק למטה ולשלוח קו"ח, אנחנו נדייק עבורך את המשרה הבאה

ידוע לך גם על חברים שמחפשים עבודה בתחום? מוזמן לעזור להם גם ולשלוח אלינו קו"ח שלהם

להגשת קו"ח

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?