fbpx

כלים לניהול צוות פיתוח מרחוק

זמן קריאה כ- 3 דקות

אור דלבסקי עובד בPayBox בתור מנהל פיתוח צוות המובייל.

את תחילת תפקידי התחלתי דרך חברת ההשמה "Extreme"; חברה שאני מרגיש מולה בטוח, ויודע שיש מי שיתמוך בי במידה ואזדקק. לכל שאלה או התייעצות אני יודע שהם יהיו שם בשביל לענות, ואני מאוד שמח על הבחירה לעבוד דרכם.

לפני תחילת הקורונה ניהלתי צוות מצומצם שעם הזמן הלך וגדל, היום אני מנהל 6 מפתחים, 3 מפתחי Android , ו-3 מפתחי iOS.

ניהול העובדים מרחוק הוא אינו עניין פשוט ומהווה אתגר רב-
לא מעט פעמים הגעתי למצב שלא הבינו אותי כראוי או שהיו פערים בין מה שביקשתי למה שנעשה בפועל, אבל עם הזמן הצלחנו להגיע לשפה משותפת. והיום אני יכול להגיד שאני כמעט ולא מרגיש הבדל בין לעבוד מהבית או לעבוד מהמשרד.
בפוסט זה ארצה לדבר על נקודות חשובות בנוגע לניהול עובדים בזמן קורונה וחשיבותם של נקודות אלה על מנת לשמור על עבודה פרודוקטיבית נעימה ואחראית.

*ניהול עובדים מרחוק- עבודה מהבית מקשה מאוד לסנכרון העבודה עם העובדים, חשוב מאוד להמשיך ולהקפיד על זמנים. כדי לשמור על ביצוע משימות באופן יעיל, בכל בוקר אני עובר עם הצוות על משימות שנדרשות לביצוע ומעלים קשיים שעלולים להשפיע בהמשך.
היום אנחנו עובדים בשיטת "Kanban" שיטה יפנית המורכבת מכרטיסיות על לוח, ומנוהלת על-יד מנהל המוצר. שיטה זו עוזרת לנו לסווג משימות (באגים, משימות תחזוקה, משימות גרסה, פיצ'רים, ועוד...), שיטה זו מקנה בנוסף שקיפות לגבי זמנים, הצמדת מפתחים לכל משימה ייעודית, והכי חשוב זמן משוער לסיום המשימה.

במהלך כל פיתוח חדש יש הקראה לגבי דרישות הפיתוח, לפני כל הקראה כזו אני קובע פגישה בזום יום לפני ההקראה, ומדברים על ארכיטקטורה ועל כל הדברים שלא היו ברורים לגבי דרישות הפיתוח.
יום אחרי ההקראה אני מחלק את הפיתוח ל"סטוריז" - (כרטיסייה כללית שמרכזת בתוכה כרטיסיות עבור הגרסה) ומתעדף אותה לפי זמנים. "כשמזנקים״ אותנו לתחילת עבודת הפיתוח, כל מפתח יודע על מה הוא אמור לעבוד, מה מכילה המשימה שלו ועד מתי הוא אמור לסיים אותה. בצורה דומה אני פועל לגבי תלונות שמגיעות מהתמיכה, או שגיאות שמופיעות אצלי במערכת, לוקח את כולן ומתעד על הלוח בתור כרטיסיות. ובצורה הזו אני יכול לנהל את הפרויקט ולהיות בבקרה על תהליכים, כאשר אני רואה את כל המפה מול עיניי. כמובן שנושא התיעוד הוא לא פחות חשוב לפני כל שימוש בקומפוננט מסוים אנחנו מתעדים הכל בתוך ""Confluence כלי חכם המקשר בין האנשים בארגון. כלי זה מתממשק ל-"Atlassian".

*יצירת אמון עם עובד – אני מאמין בלסמוך על העובדים שלי. מה שאנחנו משדרים לעובדים בתור מנהלים לא פחות חשוב. היום מאד קשה לדעת כיצד עובד מתנהל במהלך יום העבודה שלו, האם הוא מטייל בחוץ, האם הוא צופה שעות בטלוויזיה בזמן העבודה וכו'..., אני בגישה שזמן עבודה הוא לא פקטור, מה שחשוב באמת זה שהמשימות נעשות בזמן שנקבע לו, בסופו של דבר זה גם זמן שלו להתמקצע ולהתנסות בדברים חדשים. אני חושב שככל שהעובד יותר מאותגר בפרויקטים שמעניינים אותו כך הרצון להיות נאמן למערכת גובר, לכן חשוב לי מאוד להכניס תכנים חדשים ולשדרג כל פעם את איכות הקוד, לשתף את כולם בהכל ולא לשמור מידע אצלי.
בצורה כזו הרבה מהמפתחים מעלים רעיונות חדשים משלהם בכל תחילת שיחה יומית, וברגע שאנחנו מסכימים אנחנו מחלקים תפקידים כדי לחקור על כל מיני דברים חדשים. ככה שגם כאשר הם סיימו את המשימות שלהם, הם משקיעים זמן נוסף מעצמם לקריאת מאמרים ופיצ'רים חדשים שיוצאים לגבי אותה פלטפורמה.


*הקורונה הוכיחה שהעבודה מהבית אפילו יותר פרודוקטיבית-
הרבה חושבים שעכשיו בתקופת הקורונה המפתחים ישבו בבית יראו טלוויזיה, יצאו לטייל ויורידו את תפוקת העבודה, אבל דווקא ההיפך הוא הנכון, מכיוון שהמפתח יודע שזה מה שחושבים עליו הוא לא נותן לזה לקרות ולכן הוא נותן מעצמו הרבה יותר, אפילו יותר ממה שהוא נותן במשרד.
אני רואה שינוי ניכר על העקומה בגרף כשמודדים את ביצוע המשימות ביחס לזמן לפני תקופת הקורונה ואחרי, מפתחים יותר נותנים מעצמם בבית מאשר במקום עבודתם.

*שמירה על גיבוש- מאוד קשה ליצור גיבוש שנושאי השיחה מתבצעים מרחוק ואין כל אינטראקציה פרונטלית.
חשוב לפני כל תחילת יום, לעשות שיחת חולין עם כולם, מה עבר עליהם במהלך השבוע\ השבועיים האחרונים, האם קרו להם אירועים לא שגרתיים, דברים ששמעו או שיצאו בעולם הטכני וכל נושא אחר שמתחשק להם. אצלנו כל שבועיים מוציאים מייל של ״מה היה לנו השבוע״, ובמייל זה המפתחים מספרים על כל מיני דברים\ אירועים שרצו לשתף. בנוסף, פעם ברבעון אנו נוהגים לעשות ״יום חברה״ שבמסגרתו אנחנו מחלקים שאלונים וחידות טריוויה ואף משחקי ""Escape Room וירטואליים.

 

מחפש עבודה בתחום הטכנולוגי? 

מוזמן להיכנס ללינק למטה ולשלוח קו"ח, אנחנו נדייק עבורך את המשרה הבאה

ידוע לך גם על חברים שמחפשים עבודה בתחום? מוזמן לעזור להם גם ולשלוח אלינו קו"ח שלהם

להגשת קו"ח

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?