fbpx

כל מה שאתם חייבים לכלול בקורות החיים בתחומי: פיתוח Web, פיתוח Java ו-Data science

זמן קריאה כ- 3 דקות

אם אתם מחפשים בימים אלה את התפקיד הבא שלכם בתחומים: פיתוח Data science, Java, Web, כדאי שתקראו את הפוסט הזה לפני שאתם מעדכנים את קורות החיים שלכם ומגישים מועמדות לתפקידים.

ריכזנו במיוחד בשבילכם את המונחים (מילות המפתח) שחשוב שתדגישו בקורות החיים שלכם, מונחים אלה ימשכו את עיני המגייסים (והכלים האוטומטיים שלהם). מדובר במספר שניות בהן למילות מפתח מסויימות, יש חשיבות מכרעת.

Java
למרות שמדובר בשפת פיתוח שקיימת כבר 25 שנה, היא עדיין חיה ובועטת. השפה דורגה במקום ה-1 במדד ה-TIOBE Index, המדרג את רמת הפופולריות של שפות פיתוח. למרות שמדובר במדד קצת שנוי במחלוקת, עדיין מדובר בנתון מעניין.

סביב שפת ה-JAVA, נוצר אקוסיסטם שלם, כולל כלים, כמו: Microsoft .NET. הביקוש למפתחי JAVA עדיין גבוה, אם אתם מגישים מועמדות למשרות בתחום פיתוח JAVA,  חשוב שתכללו את המונחים הבאים:

J2EE ו-J2SE - הראשונה J2EE, היא גרסת האנטרפרייז של JAVA. הספרה 2 כבר לא כלולה בשם, אך עדיין משתמשים כך במונח זה. מעבר לכך, המונח J2EE עדיין קיים בדרישות משרות. באשר ל-J2SE, זו המהדורה הסטנדרטית, והיא תת-קבוצה של J2EE. מומלץ ללמוד את שתיהן (J2EE וגם J2SE) ולהכניס לקורות החיים שלכם.

Spring - רוב התפקידים בתחום פיתוח JAVA, ידרשו ידע ב-Spring, שהיא ה-framework הכי פופולרי לפיתוח אפליקציות ב-JAVA.

Data
רוב המשרות בתחום, נחלקות ל: Big Data Developer  ו-Data Scientist.
Data scientists, הם לרוב מומחים בניתוח מאגרי מידע גדולים, לאחר ניתוח הנתונים, הם מציגים תובנות במגוון דרכים.
לעיתים קיימת חפיפה בין משרות Big Data למשרות Data Scientist, אך משרות Big Data מתמקדות יותר בפיתוח תוכנה, המנהלת בסיסי נתונים ענקיים (בניגוד לכריית בסיסי נתונים לרעיונות אסטרטגיים).

בקורות חיים בתחומים אלה, ההשכלה משמעותית. תואר שני או דוקטורט בתחום שקשור לנתונים מועיל תמיד, במיוחד אם אתם מחפשים תפקיד בכיר.

אלה סוגי המיומנויות שחשוב שתדגישו עבור כל אחד מהתפקידים בתחום ה-Data:
אלה סוגי המיומנויות שחשוב להדגיש עבור כל אחד מהתפקידים בתחום ה- Data:

אם אתם מפתחי Big Data עליכם ברוב המקרים לדעת JAVA, בנוסף על המונחים הבאים:

Hadoop וכלים נלווים - Framework קוד פתוח, המאפשר לחברות להריץ אפליקציות נתונים על אשכולות חומרה גדולים. למרות שהבאזז שהיה בשנים האחרונות ל-Hadoop קצת התקרר, עדיין משתמשים בטכנולוגיה זו רבות בעולם ה-Big Data ולכן, מומלץ שתכללו אותה בקורות החיים שלכם.

Scala או R - אם אתם עוסקים בכל תחום שקשור ל-Big Data, סביר להניח שיצפו מכם לדעת Scala ואם אתם מחפשים משרת Data Scientist, יצפו מכם לדעת R  ו-Python.

Machine Learning - יש המון הייפ כרגע סביב בינה מלאכותית (A.I.) ו- Machine Learning) ML)
חברות רבות המתעניינות בטכנולוגיות הקסומות האלו, יכולות לכאורה לייעל תהליכים עסקיים, לשפר את הטכנולוגיה שלהן בעתיד ולהגדיל את הרווחיות שלהן.
דוגמה טריוויאלית אך ממש אמיתית ל-ML, היא האופן בו אמזון מציגה את המלצותיה על סמך הרכישות והחיפושים הקודמים של הגולשים.

אם אתה באמת יודעים לעבוד עם כלי Machine learning וספריות כמו Google’s TensorFlow, חשוב שתדגישו זאת בקורות החיים שלכם, זה ייתן לכם יתרון יחסי על המתחרים שלכם.

פיתוח Web
מפתחי Web, אם המונחים הבאים עדיין לא כלולים בקורות החיים שלכם, זה הזמן להכניס אותם;

React - שפת ה-React נוצרה על ידי פייסבוק כבר בשנת 2011, ובשנת 2013 הפכה ל-Open-sourced
מאז הפופלריות שלה בצמיחה. מפתחים רבים וחברות רבות משתמשים ב-React כ-Framework שלהם.

Angular -שפת ה-Angular עדיין כאן והיא לא הולכת לשום מקום בזמן הקרוב. היתרון שלה, שקל ופשוט ללמוד אותה והיא אפקטיבית מאוד בהיבטים רבים של פיתוח אתרים.

JavaScript – למרות שזה מובן מאליו שמפתחי Web יודעים JavaScript, עדיין המגייסים מצפים למצוא את מילת המפתח בקורות החיים שלכם. (אם אתם עדיין לא יודעים JavaScript, בהחלט הגיע הזמן ללמוד אותה ומהר).

TypeScript – רגע, מה?... מיקרוסופט יצרה את TypeScript כדי להוסיף הקלדה סטטית ל- JavaScript. זוהי ערכת-על של JavaScript. האם כדאי לכם ללמוד את השפה הזאת? בהחלט כן. היא פופולרית ב-GitHub, ומעידה על מפתחים ברמה גבוהה. סביר להניח שאם אתם מתראיינים לתפקיד בצוות פיתוח, TypeScript הוא שפה חשובה שתתן לכם יתרון יחסי על המתחרים שלכם.

כמובן שקיימות עוד Web frameworks, אך הן לא נפוצות כמו: React, Angular ו- JavaScript) Vue.js) שהשימוש בהן רק הולך וגובר.

למציאת התפקיד הבא

למידע נוסף על כתיבת קורות חיים

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?