fbpx

איך תמצאו עבודה חדשה בהייטק לאחר שפוטרתם ממקום העבודה הקודם?

זמן קריאה כ- 3 דקות

כיום בעידן של מיזוגים, רכישות, תהליכי התייעלות, חברות סטארטאפ שסוגרות את שעריהן וכד', קיים סיכוי שעובדי הייטק יחוו פיטורים. כמובן, קיימות גם סיבות אחרות לפיטורים.
פיטורים מעבודה זו אף פעם לא סיטואציה נעימה ולרוב גורם למפוטר/ת לחששות לגבי סיכויי התעסוקה העתידית.
למרבה המזל, פיטורים לא אומרים שהקריירה שלכם הגיעה לסיומה, יחד עם זאת, עליכם להיות חכמים ולתכנן את השלב הבא.

מהי הסיבה שבגללה פוטרתם?
רצוי לתכנן את חיפוש העבודה לאחר פיטורים, בהתאם לסיבה בגינה פוטרתם.
אם זה היה על התנהגות בלתי הולמת, או איזושהי פעילות בלתי חוקית, חשוב להיות שקוף ולעדכן על כל מראש, הן את המגייסים והן את המעסיקים הפוטנציאלים. ניסיונות לייפות את הדברים ולהציג אותם באופן חיובי, עלולים להיות מסוכנים. במקרים כאלה, מומלץ להיות כנים, ולהסביר את האירועים שהתרחשו.

מצד שני, אם פוטרתם מסיבות אחרות, לדוגמא, לא הסתדרתם עם הבוס, חשוב שתכינו מראש הסבר סביב האירוע מבלי להאשים את המעסיק לשעבר. למשל, במקום לפרט על הרוע של הבוס שלכם לשעבר, אתם יכולים לומר בראיון העבודה, שהיו הבדלים בגישות שלכם ובדרכים להשגת היעדים המשותפים. מומלץ גם לציין שלפני שפוטרתם, ניסיתם לעבוד בגישה שונה ולנסות לתקן את הבעיות.
בכל מקרה, רצוי שההסבר שלכם יהיה קצר וממוקד ולא ישמע כסיפור שהמצאתם.

לכלול או לא לכלול בקורות החיים?
לפעמים מאוד מפתה לא לכלול כלל בקורות החיים, מקום עבודה ממנו פוטרתם. אם עבדתם במקום העבודה כחצי שנה, אתם יכולים לא להכניס אותו לקורות החיים, אך אם מדובר במקום עבודה, בו עבדתם מספר שנים, חשוב שתחשבו על היתרונות והחסרונות שיהיו אם לא תכללו את מקום העבודה בקורות החיים. סביר להניח שיווצר בקורות החיים שלכם פער גדול מדי שיהיה קשה להסביר.

גם אם החלטתם להשמיט מקומות עבודה מסויימים מקורות החיים שלכם, הקפידו לעדכן את שאר קורות החיים שלכם ברשת (פייסבוק, לינקדאין וכד'). כמובן, זה לא יראה טוב אם בפרופיל הלינקדאין שלכם מופיעים מקומות עבודה אחרים/נוספים שלא מופיעים בקובץ קורות החיים ששלחתם. כשהמגייס יבדוק את הרקע שלכם ואת הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, זה יעלה חשד ותוצגו כלא אמינים.

היו ספיציפיים
בין אם פיטרו אתכם בגלל סיבה טובה או רעה, רצוי שתהיו מאוד ספיציפיים כשתתארו את האירוע במהלך ראיון עבודה.
לדוגמה, אם פוטרתם לאחר שהתעלמתם מהודעות דוא"ל שנשלחו במהלך חופשה או מאוחר בלילה, במקום לומר "הבוס שלי היה כ"כ לא הגיוני", אמרו, שעות העבודה שציפו ממני בתפקיד זה, נראו לי בלתי סבירות", ציפו שאגיב על הודעות הדוא"ל מיד עם קבלתן בכל שעה". כדי להבהיר שאתם רציניים ומשקיענים, תוסיפו לזה, "אני מבין שייתכן שיש זמנים מסוימים שאצטרך לעבוד שעות נוספות, אבל במקום העבודה הקודם, זה היה קבוע."
חשוב שתפעילו שיקול דעת והיגיון בריא בתשובותיכם בראיון העבודה. כמובן, אם התפקיד במקום העבודה החדש, מצפה גם לזמינות כזאת, הסבר זה לא יהיה רלוונטי. על אותו העיקרון, אם אתם מגישים מועמדות למשרה הדומה למשרה, בה עבדתם במקום העבודה הקודם, רצוי שלא תגידו בראיון העבודה; "לא התאמתי לתפקיד".

שמרו על שיחה זורמת
נסו לא להתעכב זמן רב מדי על הסיבה שבגללה פוטרתם והקפידו שהשיחה במהלך ראיון העבודה, תזרום באופן שוטף ותתמקד בכישורים שלכם וברקע המקצועי.
התמקדו בתפקיד החדש, במקום העבודה החדש ושאלו שאלות רלוונטיות, שיקדמו את הראיון. שאלו על ההזדמנויות במקום העבודה החדש: "מה מקום העבודה מצפה מהאדם שיכנס לתפקיד זה"? ו"אילו מאפיינים וכישורים הם מצפים שיהיו לאדם זה?", לאחר שהמגייסים יענו לכם, תוכלו לפרט מדוע אתם המתאימים ביותר לתפקיד.

בנוסף, לפני ראיון העבודה, מומלץ לתרגל את התשובות שתתנו. ערכו מעין סימולציה של ראיון עם חבר או חברה, וודאו שהשיחה זורמת. כך במועד ראיון העבודה, תרגישו בנוח ותוכלו להפגין יותר ביטחון.

קשרים והמלצות
לחברות שונות, יש מדיניות שונה לגבי המידע שהן מספקות למעסיקים פוטנציאליים. חברות רבות יאמתו רק את שנות העבודה שלכם מול החברות הקודמות בהן עבדתם.
רוב המגייסים שיראיינו אתכם, מחפשים דפוסי התנהגות. כך שאם ברוב החברות בהן עבדתם, יש לכם קשרים טובים עם המעסיקים הקודמים, סביר להניח שהמגייסים לא יפסלו אתכם בגלל מעסיק אחד שפיטר אתכם.
כמובן בכל מקום עבודה, בו אתם נמצאים חשוב לשמור על קשרים טובים עם מעסיקים ועם קולגות. דאגו למוניטין שלכם, חשוב שתתפסו כאנשים חיוביים וכעובדים מקצועיים גם במקום עבודה שעזבתם או פוטרתם ממנו.

אם יש ממליצים/ מעסיקים לשעבר, שאתם לא בטוחים מה הם יאמרו עליהם, מומלץ ליזום שיחה ולשאול אותם ישירות, מה הם יאמרו. עדיף לקבל המלצות טובות ממקומות עבודה קודמים מאשר המלצה בינונית מינוס, ממקום העבודה האחרון בו עבדתם. וודאו שהממליצים שלכם ידגישו את נקודות החוזק שלכם ולא ירחיבו על הנקודות בהם אתם חלשים.

שורה תחתונה
אף על פי שחשוב לתכנן את מה שתגידו בראיון העבודה על סיבת פיטוריכם ממקום העבודה האחרון, לעתים קרובות אנשים נוטים לעשות מזה סיפור, הרבה יותר גדול ממה שזה בפועל.
זכרו, כל עוד הסיפור שלכם קצר, מדויק, אמיתי, ואתם מכוונים לתפקיד הבא שלכם עם המון מוטיבציה ואנרגיה חיובית, הכל יהיה בסדר ובקרוב תמצאו את התפקיד המעניין הבא שלכם במקום עבודה חדש.

המון בהצלחה!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?