fbpx

בוגרי מדעי המחשב, קבלו 5 טיפים שיסייעו לכם במציאת המשרה הראשונה שלכם

זמן קריאה כ- 2 דקות

סיימתם בשעה טובה את לימודי מדעי המחשב ויצאתם לחפש עבודה בעולם האמיתי, ברוך הבא.

נכון בחרתם בעולם בו הביקוש גבוה אך יחד עם זאת כבוגרים חסרי ניסיון, סביר להניח שתתקלו באתגרים במציאת המשרה הראשונה. אל דאגה, באמצעות השקעה, מיקוד ותכנון קפדני תוכלו להתמודד עם האתגרים הללו ולהתקדם בדרך לקבלת הזדמנות הראשונה שלכם.

אז איך עושים את נכון? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן:)

ריכזנו עבורכם 5 טיפים שיסייעו לכם למצוא את העבודה הראשונה שלכם:

1. קבעו אסטרטגיה
במקום להפיץ את קורות החיים שלכם באופן המוני לכל חברה, מקדו את החיפושים שלכם. הגדירו את מקום העבודה האידיאלי שלכם, מקום שיהווה עבורכם הזדמנות מדהימה ויספק לכם את המקפצה למשרה הבאה או יקדם אתכם לתפקיד אחר בחברה.

מומלץ להיות מסודרים ולהכין אקסל שיעזור לכם לראות את תמונת המצב. הכניסו לאקסל את החברות בהן אתם מעוניינים לעבוד, וחברות אליהן פניתם ושלחתם קורות חיים. דרגו והשוו את החברות בהן אתם שואפים לעבוד, התייחסו לפרמטרים כמו: גודל החברה, התרבות הארגונית שלה מספר המשרות הפתוחות בחברה.

בדקו אם תהיה לכם הזדמנות אמיתית ללמוד, להעשיר את הידע שלכם ולהתפתח בחברה, תבררו אם מקבלים בחברה, חניכה מקצועית מספקת.

2. התאימו את הגישה שלכם
צרו פנייה ייחודית במייל לכל חברה אליה אתם פונים, הציגו את עצמכם בקצרה וכתבו למה אתם מעוניינים לעבוד דווקא בחברה זו. פנייה אישית, תיצור קרבה ותגדיל את הסיכוי שתצודו את תשומת הלב של המגייסת או המנהל, ותזומנו לראיון עבודה.

אם יש לכם חברים שעובדים בחברה, הזכירו עובדה זאת, הציגו את הקשרים שיש לכם עם העובדים בחברה, את ההיכרות והניסיון שלכם עם המוצר או השירות של החברה ומנו את הטכנולוגיות שמעניינות אתכם בחברה.

3.וודאו שהנוכחות שלכם ברשתות החברתיות ייצוגיית ומעניינת
קחו בחשבון שאם קורות החיים שלכם תפסו את עיני המעסיקים, יתכן כי הם יחפשו אתכם ברשתות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין ו-GitHub בעיקר.

וודאו שהפרופילים שלכם ייצוגיים, טפחו את הנוכחית הדיגיטלית שלכם. הקפידו להכניס מידע רלוונטי שיעניין את המעסיקים. לדוגמא: ב-GitHub, קראו ולמדו על פרוייקטים מעניינים של קוד פתוח, פרסמו קוד מעניין שכתבתם לפרוייקט כלשהו (גם אם זה היה במסגרת הלימודים). הציגו את היכולות והכישורים שלכם. תגרמו למעסיקים להבין שיש לכם יכולות גבוהות.

הראו שאתם מתלהבים מהטכנולוגיות בהן החברה עובדת ויש לכם יכולת מעולה לעבוד בצוות. הציגו גם ברשתות החברתיות וגם בקורות החיים שלכם לינקים לפרוייקט מעניין שהייתם שותפים בו (במסגרת הלימודים או כפרילנסים), אם השתתפתם בתחרויות קוד, האקתונים מעניינים, או עשיתם סטאז' כלשהו, שתפו והציגו מידע זה.

4.הגיעו מוכנים לראיון העבודה
תתכוננו. דעו להציג את עצמכם באופן מרשים, את הכישורים והיכולות הטכניות והמקצועיות שלכם. תרגלו עם חבריכם ראיון עבודה וקבלו מהם פידבק. התנסחו באופן רהוט וברור, הקפידו לחייך ולהיות מעניינים.
כשאתם מתבקשים לפתור בעיה כלשהי, לפני הצגת הפיתרון, סדרו את מחשבותיכם והציגו את הפיתרון באופן מעניין תןך פירוט הדרך היצירתית דרכה הגעתם אליו.

5.האמינו בעצמכם
גם אם יצא לכם להיות כבר במספר ראיונות ולעדיין לא התקבלתם, אל תתייאשו. האמינו בעצמכם, סמכו על היכולות והכישורים שלכם. קבלו את העובדה שדחיות הן חלק מתהליך חיפוש עבודה וזה בסדר. זה שלא קיבלתם כל עבודה שרציתם לא הופך אתכם כמובן למתכנתים גרועים.

במקביל לחיפוש העבודה, המשיכו לטפח, לחזק ולהעשיר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ואת הידע המקצועי במקביל. אם השתתפתם בהאקתון מעניין, מיטאפים או כנסים או אירועים מקצועיים, העלו תמונות, שתפו בפרוייקטים שלכם וחוויות והציגו קוד שפיתחתם במסגרת ההאקתון בGitHub.

זכרו, גם כשתתקבלו לעבודה, עדיין חשוב להמשיך ולטפח את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. כך תוכלו למשוך את תשומת הלב של מעסיקים פוטנציאלים ולקבל בהמשך הדרך פניות והצעות עבודה מעניינות.

בהצלחה!

בדקו אם בין המשרות שלנו, נמצא התפקיד שלכם

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?