3 השלבים הכי חשובים לגיוס עובדים לסטארטאפ

זמן קריאה כ- 2 דקות

השנה הראשונה עבור הסטארטאפ היא השנה הקשה ביותר. מעבר לרעיון, גיוס הון ושיווק אתם צריכים לגייס את האנשים הנכונים. החלטתם להקים סטארטאפ ואתם מחפשים לגייס את התותחים בתחום, איך תביאו את המועמדים שיגרמו לסטארטאפ שלכם לצמוח ולגדול?

עקבו אחר 3 צעדים פשוטים:

 

1. הכירו את האתגרים בגיוס עובדים לסטארטאפ
חשוב לזכור שגיוס עובדים לסטארטאפ שונה מגיוס עובדים לחברה גדולה ומבוססת. בעוד שבחברה מבוססת יש מחלקת גיוס שלמה שכל מטרתה היא לגייס את האדם הנכון, בחברות סטארטאפ אין מחלקה כזאת (ברוב המקרים) ועל מנת לחסוך בעלויות צריך לגייס מספר קטן של אנשים לחברה, אשר יוכלו גם לקחת על עצמם תפקידים ותחומי אחריות נוספים.

2. יצירית באזז והייפ סביב חברת הסטארטאפ
בלי תקציב גדול במיוחד ניתן לייצר הייפ סביב חברת הסטארטאפ באמצעות מספר צעדים פשוטים:
קשרים בין אישיים: הוכח שעדיפים יותר מכל שיחת טלפון או הודעת ווטסאפ.
דע את התחרות: יש ללמוד מה המתחרים עושים ולהבין את היתרונות שלהם מולנו, כדי שנדע איך לנצח אותם במשחק שלהם.
תוכן הוא המלך: עדיין נכון גם ב-2019. תוכן איכותי בבלוג, ברשתות חברתיות ובאתר הם קריטיים בדרך לגיוס ומשיכה של המועמדים הנכונים.

3. סינון מועמדים באמצאות צ'ק ליסט
ברגע שתתחילו לתפוס תנופה, המועמדים הרלוונטיים יגיעו. חשוב לדעת אילו תכונות יעזרו לגייס את האדם המתאים ביותר.
שחקן קבוצתי: התכונה החשובה ביותר. רק מועמד שיודע לשחק את המשחק בקבוצה ולא פועל סולו יגרום לחברה תתקדם.
לוקח יוזמות: המועמד האידאלי חייב להגדיל ראש ולהבין שבסטארטאפ גם אם הטייטל שלך הוא מתכנת, ייתכן ותצטרך לעזור גם למחלקת השיווק.
ניהול סיכונים: כל סטארטאפ עשוי להיכשל, חשוב ללמוד מהכישלון ולא לתת לו להוריד את מורל העובדים. המועמד צריך לדעת את זה.
תחושת שייכות: המועמד צריך לראות את החזון ביחד עם הבעלים של החברה ולהבין שבונים פה משהו גדול ומדהים וזה עשוי לקח זמן והרבה מאמץ.
ניסיון בסטארטאפים: לא חובה, אך הוכח שגיוס מועמדים עם ניסיון בחברות סטארטאפ קודמות, עשוי לעזור להבין טעויות וסיכונים בחברה שלנו.

באמצעות הכרות האתגרים בגיוס עובדים לחברות סטארטאפ, יצירת באזז ומציאת המועמד האידאלי, ניתן לגדול ולהרחיב את הצוות והחברה באופן מהיר ויעיל.

בהצלחה!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה