fbpx

הצלצול הזה הוא בשבילכם

זמן קריאה כ- 3 דקות

*הטור כתוב בלשון נקבה למגייסת ובלשון זכר למועמד, אבל מתייחס לכל המינים.

כל הכבוד!
הצלחתם לבלוט בקורות החיים שהגשתם, בעשר השניות (בלבד), שהוקדשו לקריאה וסינון שלהם (טור מספר 1); הצלחתם להישמר ולהימנע מלחטוא בחטאים הרלוונטיים עד לשלב זה בתהליך (טור מספר 2); ולכן קיבלתם את הטלפון הראשון מהמגייסת, ה"קיקאוף" של תהליך הגיוס בחברה המיוחלת.
"שלום, מדברת יערה מגייסת מ-SimilarWeb, התקשרתי לגבי קורות החיים ששלחת למשרה... זה זמן נוח לשיחה קצרה?"
לרוב, קל לטעות ולחשוב כי - "זו רק שיחת טלפון, זו רק מגייסת, זה בקטנה..." גם הסביבה הלא פורמאלית מבלבלת ומחזקת את אותן המחשבות, אבל חשוב לזכור שזהו ראיון לכל דבר ועניין. זהו אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הגיוס, ברמה כזו שהחלטתי להקדיש לו את טור מספר 3.
ראיון טלפוני הוא השלב הראשון בתהליך הגיוס וזו הזדמנות מצוינת לרושם ראשוני נוסף.
האופן שבו תנהלו ותובילו את השיחה הזו יעניקו לנו, המגייסות, רקע נוסף ומושג לגבי האדם שעומד מאחורי הסיפור, שבחרתם לכתוב בקורות החיים. שיחה זו היא גם שתקבע האם בסופה יתואם ראיון טלפוני נוסף או ראיון פרונטלי עם המנהל המגייס.
אורך ממוצע של ראיון טלפוני הוא לרוב 15-20 דקות, לא מעט, אבל מדובר בהשקעה חשובה, היות והיא חוסכת (לנו וגם לכם) זמן ומשאבים יקרים אותם (גם אנחנו וגם אתם) לא נצטרך להשקיע בהמשך.
אז הטלפון מצלצל, המגייסת של החברה המיוחלת נמצאת בצד השני של הקו, ואתם שמחים שקיבלתם את ההזדמנות שכל כך חיכיתם לה.
ראיון טלפוני הוא הראיון היחיד בתהליך הגיוס שעלול להיות "ראיון פתע", ואתם רוצים להימנע מכישלון בשלב זה רק כי הייתם לא מוכנים, הייתם מוסחים או נמצאתם במקום לא נוח לקבל את השיחה.
אז טיפ ראשון, כשמחפשים עבודה, כדאי להיות מוכנים עם אפליקציה לזיהוי שיחות, כדי שגם אם לא תוכלו לענות באותו רגע, תדעו מי התקשר ולמי אתם חוזרים, מה גם שכך, תוכלו לחזור למספר בהמשך התהליך.
אז אם לא עניתם - תחזרו, אנחנו מחכות.
אם עניתם, ואתם לא יכולים לדבר כי "אתם באמצע" - וודאו שאתם יודעים מי מדבר ולאן לחזור, כדי לא לפספס את ההזדמנות הכל כך חשובה הזאת.
אם עניתם, ואתם יכולים לדבר - וודאו שאתם יודעים מי החברה, מה המשרה ושיש לכם מספיק זמן לנהל את השיחה. במידה ולא, קחו לכם כמה דקות, וודאו ששמעתם את שם החברה והמשרה בבירור, תקראו שוב על החברה, את פירוט המשרה ותזכרו למה הגשתם למשרה הזו קורות חיים.
מחקר קצר לפני הראיון הטלפוני חשוב כדי לחדד את מידת ההתאמה לתפקיד המדובר - מה כדאי להדגיש ומה כדאי לשאול במהלך שיחת הטלפון.
בכל מקרה שהוא, הימנעו מלבקש שיחזרו אליכם יותר מאוחר. במקום זאת, בקשו אתם טלפון ושעה בה ניתן יהיה לחזור, זה יראה על יוזמה ונימוס מצדכם וגם מאוד סביר כי יציג אתכם באור חיובי יותר.
מה שבטוח זה, שמהרגע בו התחלתם את הראיון הטלפוני, נהגו כאילו נכנסתם עכשיו בדלת לראיון חשוב ככלל הראיונות הפרונטליים. הקפידו להיות במקום שקט, שיש לכם את הזמן הנדרש לפניכם, שיש לכם מקום לכתוב, וכמובן יומן - בתקווה שנקבע לכם את הראיון הבא בתהליך.
בדומה לכל ראיון פרונטלי בתהליך, גם בראיון הטלפוני בוחנים אתכם ומסננים אתכם. יותר מזה, הסינון קל יותר על ההדק בשלב זה, כיוון שלא בזבזנו עליו זמן רב מידי, לא שלכם ולא שלנו ועדיין לא של המנהל המגייס.
בשונה מראיון פרונטלי, אנחנו לא רואים אתכם פנים אל פנים, ולכן לקול שלכם ולטון הדיבור יש משמעות רבה. חשוב שתדברו באנרגיות הנכונות, בקול צלול, ברור, באדיבות ובנעימות. הקשיבו למגייסת, הקדישו לה את מלוא תשומת הלב ונסו לספוג כמה שיותר. אל תישמעו עייפים או פסימיים, אלא דברו בקול רם ואפילו חייכו תוך כדי השיחה. כן, אפשר לשמוע חיוך דרך הטלפון.
זכרו שהראיון הטלפוני הוא ראיון מקדים ולא שיחת עומק ולכן צריך להישאר ממוקדים וענייניים. מרואיינים נוטים לספר הרבה יותר פרטים ממה שצריך, ובדרך כלל סוטים מעיקר השיחה.
גם למי שמתראיין לתפקיד טכנולוגי, בו יש תחושה שהראיון המקצועי הוא מה שחשוב ולא הראיון עם המגייסת, זכרו שהיום חברות לא מחפשות "רק" מישהו שיודע לכתוב קוד, בדיוק כמו שאתם לא מחפשים מקום ש"רק" משלם שכר טוב.
מהו תהליך הגיוס? כמה זמן הוא עתיד לקחת? למי אתם הולכים לדווח? מה ה-level שלו בחברה? כמה אנשים יש בצוות? מה השכר למשרה? מה השלב הבא?
(ובגדול כל דבר שאתם לא יכולים למצוא מחיפוש פשוט ב-Google)
הם רק חלק מהדברים שאיתם אתם יכולים לצאת משיחת הטלפון הזו. מידע זה, יעזור לכם להבין אם זו משרה שמתאימה למה שאתם מחפשים ולתפקיד הבא שלכם בקריירה. והרי, כולנו רוצים לוודא שלפני שאנחנו משקיעים עוד זמן ואנרגיות בראיון כזה או אחר, התפקיד המדובר אכן מתאים ליכולות שלנו ולמקום אליו אנו מכוונים. זה בסדר אם חשבתם משהו אחר על המשרה או על החברה, או אם לא הבנתם עד הסוף את פירוט המשרה. זה גם בסדר אם התאכזבתם, אבל היו כנים עם עצמכם ואתנו.
גם אם המגייסת לא מנדבת את כל המידע הזה או מידע אחר שאתם מחפשים, הקפידו לשאול, אלו הם לא דברים שאתם רוצים לגלות בשלב מתקדם בתהליך הגיוס, אחרי שכבר השקעתם מזמנכם.
מהצד שלנו - אנחנו רוצות להשלים יחד אתכם את הסיפור שכתבתם, אנחנו רוצות לשמוע אתכם, עליכם וכמובן גם לעשות תיאום ציפיות להמשך.
תהליך חלק וחיובי, בהכרח יהיה תהליך ששיחת הטלפון הראשונה הייתה מספיק אינפורמטיבית וטובה והשאירה כמה שפחות סימני שאלה לאורך הדרך וכמה שפחות אי הבנות עם סיום התהליך.

אז בפעם הבאה שאתם מרימים את הטלפון, ועונה לכם מגייסת נלהבת מהצד השני של הקו, תזכרו שהצלצול הזה הוא בשבילכם. בהצלחה!

 

מחפש עבודה בתחום הטכנולוגי? 

מוזמן להיכנס ללינק למטה ולשלוח קו"ח, אנחנו נדייק עבורך את המשרה הבאה

ידוע לך גם על חברים שמחפשים עבודה בתחום? מוזמן לעזור להם גם ולשלוח אלינו קו"ח שלהם

להגשת קו"ח

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?