fbpx

5 דרכים שיגרמו לכם להתבלט בראיון עבודה או פגישה עסקית

זמן קריאה כ- 3 דקות

מי מאיתנו לא רוצה להיכנס לראיון עבודה, פגישה עסקית או כל סיטואציה חברתית אחרת ולהשאיר רושם חזק וחיובי, כזה שיזכרו.

ייתכן שיש לכם הרבה מה להציע - ניסיון מקצועי עשיר, תארים מתקדמים, מוסר עבודה שאין כמוהו - אבל האם אתם באמת בלתי נשכחים?
מיתוג אישי נכון, יגרום לכם להתבלט על פני אחרים, למנף את עצמכם מקצועית ולהשאיר את הרושם שאתם מעוניינים להשאיר.

למה כל כך חשוב להשאיר רושם ראשוני חזק?
תתבלטו - בעולם תחרותי, רוב הסיכויים שיהיו מועמדים חזקים שיתחרו בכם על אותו תפקיד באותה חברה. חשוב לדעת לשחק לפי כללי המשחק וכמובן לעשות הכל כדי לנצח.
המעסיק הפוטנציאלי אותו תפגשו יראיין עשרות מועמדים, כך שתהיה לכם תחרות משמעותית. עליכם להתבלט על פני שאר המועמדים ולגרום למעסיק לזכור דווקא אתכם. כך, תוכלו להעלות את הסיכוי שלכם להתקבל לתפקיד.

דאגו להזדמנויות עתידיות - אם אתם בלתי נשכחים, אנשי הקשר שלכם יחשבו על השם שלכם כאשר יש להם צורך שאתם יכולים למלא; לדוגמה, אם אתם צלמים, ובשלב מסוים בעתיד, איש הקשר שלכם זקוק לצילום, אתם יכולים להיות בין האנשים הראשונים אליהם פונים.

מפה לאוזן (WOM) – כשאתם משאירים רושם חזק וזוכרים אתכם, אנשים ידברו עליכם עם אנשים אחרים, אולי אחד מהם יהיה המעסיק החדש שלכם. עם הזמן, באופן זה תוכלו לבנות את המוניטין שלכם.

אלה 5 דרכים שיסייעו לכם להתבלט:

1. עשו משהו חדש ומקורי
מחקרים מדעיים רבים אישרו כי אחד הגורמים החשובים ביותר להיווצרות זיכרון חדש ושימור זיכרון הוא חידוש. החוויות שאנו חוזרים עליהן בכל יום - כמו נסיעה הביתה מהעבודה - לא צפויות להיות מאוחסנות או להיזכר כזיכרונות חדשים. אבל החוויות שמפתיעות אותנו או מאתגרות את הציפיות שלנו הן הרבה יותר זכירות.
דאגו לחדש, לשבור את השגרה, בין אם רענון ועיצוב חדשני לקורות החיים שלכם או הצגה שלכם בדרך יצירתית בראיון עבודה.

מקוריות וחידוש-min

2. תתבלטו מבחינה חיצונית
אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להיות להתבלט הוא פשוטו כמשמעו להתבלט מבחינה חיצונית. זה לא אומר להגיע עם גלימה של סופרמן לראיון, שמרו על קוד לבוש רשמי המכבד את מעמד הראיון. יחד עם זאת, הוסיפו פריט או בגד ייחודי כמו: נעליים או משקפיים מעניינות או פריט בולט בצבע אחר. זה יסייע לכם להתבלט במוחם של המראיינים.

משקפים ייחודיות-min

3. ספרו סיפור
אומנות ה-Storytelling היא אחת מצורות התקשורת הישנות והיקרות ביותר שלנו. אנו עוקבים אחרי נרטיבים בקלות, ויש לנו נטייה להיזכר בפרטים הקשורים לסיפור, כמעט כאילו חווינו אותם ממקור ראשון. מסגור חוויית העבודה שלך כסיפור, במקום רשימה של נקודות, יסייע לאנשים לזכור את הסיפור וכמובן אתכם.

סיפור1-min

4. גבו את הסיפורים שלכם בנתונים
מחקרים מראים שסיפורים שנתמכים על ידי נתונים ומספרים, יוצרים רושם חזק, בלתי נשכח ואמין. אם אתם טוענים כי נקטתם בצעדים כדי לשפר את הפרודוקטיביות של הצוות שלכם, יהיה הרבה יותר משכנע אם תאמרו, "עבדתי עם הצוות שלי ושיפרנו את זמני התגובה ב-86%".

data-min

5. אל תסכימו עם משהו
בראיון עבודה, לרוב תרצו להסכים עם דברי המראיין כדי לשמור על האינטראקציה חיובית, אבל הסכמת יתר עלולה להתפרש כלא אמינה ואף כחולשה.
אם אתם רוצה להשאיר רושם טוב יותר, אל תסכימו (בדרך מכובדת כמובן) עם נושא שאתם מאמינים בו. אתם אמנם עלולים לעורר דיון בנושא ולא תמיד תגיעו להסכמה עם המראיין, אבל אנשים רבים יזכרו אתכם ואף ירכשו לכם כבוד על כך שעמדתם על שלכם. ניתן גם להסכים עם המראיין בנושא מסויים ולהוסיף עוד נקודות משלכם לשיפור המוצר.

אי הסכמה-min

שיהיה בהצלחה!

תגובה אחת

  1. Tal
    אבל הכי הכי חשוב... תענו על לפחות 90% מהחידות והשאלות בצורה המהירה ביותר, הזריזה ביותר והמדוייקת ביותר. אחרת תכלס - אין לכם כל סיכוי.

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?