fbpx

בודקי תוכנה, אלה 7 המיומנויות שאתם חייבים כדי להתקדם בקריירה

זמן קריאה כ- 3 דקות

בודקי תוכנה, אם אתם נמצאים כעת בתחילת הקריירה שלכם, חסרות לכם מיומנויות אותן תוכלו לרכוש באמצעות ניסיון. לא תמיד תקבלו הזדמנויות שיאפשרו לכם ללמוד את המיומנויות האלה. חשוב שתלמדו ותשקיעו בהעשרת הידע שלכם על מנת שיהיה לכם יתרון יחסי בשוק העבודה.

ה-Buzzword החדש בתחום הבדיקות הוא בדיקות Agile ,אם אתם עדיין לא מכירים את המונח, זה הזמן. בדיקות Agile הן הדבר הבא בתעשייה, בייחוד כשפיתוח מהיר של תוכנות הוא המפתח להובלת השוק. אוטומציה, תהליכים מהירים עם מינימום נזקים שלאחר שחרור הגרסא הם קריטיים בסביבה התחרותית. כשיש חברות רבות המפתחות מוצרים דומים ומציעים שירותים דומים, איכות היא פרמטר מהותי.

תפקידם של בודקי התוכנה, השתנה באופן דרמטי עם הצורך לעבוד עם מגוון עובדים ומחלקות בארגון, כמו: מפתחים, מעצבים, מנהלי מוצר ולקוחות.

תחום בדיקות התוכנה התפתח מאוד בשנים האחרונות, אם בעבר היה ניתן למצוא משרות להן לא נדרש ידע טכני מוקדם, כעת למשרות רבות נדרש ידע מעמיק בבדיקות תוכנה במהלך פיתוח מחזור החיים של המוצר, חשיבה מחוץ לקופסה, וגם כישורי תכנות. לאור שינויים אלה, חשוב שתהיו עם היד על הדופק, תלמדו ותכירו את החידושים בתחום הדינמי ואת המגמות האחרונות, כך תוכלו לדאוג שתישארו רלוונטים ומבוקשים בשוק.

ריכזנו עבורכם 7 מיומנויות שאתם חייבים כדי להתקדם בקריירה שלכם בתחום בדיקות התוכנה:

1. נטוורקינג ותקשורת
בין אם אתם לומדים ממומחים בתחום, מחליפים רעיונות או משתפים ידע רלוונטי הקשור לתחום, הרשתות החברתיות יסייעו לכם להישאר מעודכנים במגמות ובטכניקות הבדיקות העדכניות ביותר. מיומנויות תקשורת ומיומנויות רכות, חיונויות לא פחות מהמיומנויות המקצועיות. בנוסף, תקשורת יעילה עם אנשי מקצוע ועם חברי צוות תסייע לכם להבנה טובה יותר של הצרכים העסקיים, כתוצאה מכך תוכלו לבנות תוכנית בדיקות טובה ואפקטיבית.

2. מתודולוגיות Agile ו-DevOps
בודקי התוכנה חייבים להיות מיומנים במתודולוגיות Agile ו-DevOps במטרה לשחרר גרסאות באופן שוטף ורציף ולעבוד בעבודת צוות שיתופית. גישות אלו, מהוות כיום את הבסיס לפיתוח תוכנה בסביבות דינמיות. תעשירו את הידע שלכם ולמדו אותן.

3. אוטומציה
בדיקות QA ידניות אינן יכולות להתמודד באופן מלא עם הסביבות המורכבות כיום. מסיבה זו, נדרשות מיומנויות בדיקות אוטומציה, באמצעותן ניתן להגיע לרמת דיוק גבוהה יותר ולספק תוצרים במהירות. תזדקקו לידע נוסף כדי להבין את הבדיקות האוטומטיות, את הכלים הנדרשים למטרה ואת מתודולוגיית הביצוע. מעבר לכך, חשוב שתכירו גם את כלי המעקב השונים לאיתור באגים, GUI כלי בדיקות ועוד. בין כלי הבדיקות שחשוב שתכירו: Selenium, (כולל שלט רחוק), xUnit frameworks, JMeter Soap UI, Appium, QTP, ,LoadRunner.

4. טכנולוגיות אינטרנט ומובייל מתקדמות
על מנת לספק פתרונות QA טובים יותר, עליכם להיות מודעים לטכנולוגיות ה-WEB והמובייל המתקדמות. כך תוכלו להבין טוב יותר את ארכיטקטורת הקוד, הסביבות הנדרשות ואת ההיבטים הטכניים. תוכלו להבין טוב יותר את מבנה היישומים ולבנות את הבדיקות האפקטיביות. בין הטכנולוגיות השכיחות כיום שחשוב שתכירו: XML, HTML , Javascript, ו-CSS. בנוסף, חובה להכיר פרוטוקולים כמו HTTP ו-HTTPS.

5. טכניקות בדיקות ומיומנויות תכנות בסיסיות
כל בודק חייב להכיר טכניקות בדיקות שונות ושימוש בכלי בדיקה. הידע בבדיקות קופסה שחורה, בדיקות חדירה, בדיקות יחידה וכו', יסייע לכם לעבוד ביעילות על פרויקטים מסוגים שונים. אם יהיו לכם מיומנויות תכנות, תוכלו לעבוד במגוון סביבות, וכך תגדילו את הערך המוסף שלכם. Python, Java, Ruby ו-SQL הן חלק משפות התכנות הפופולריות כיום. היכרות עם יסודות שפות תכנות אלה, תסייע לכם להבין את תפקוד היישומים, שגיאות קידוד, וכך תוכלו ליצור בדיקות אפקטיביות.

6. הבנת סדרי העדיפויות
כישורי ניהול זמן הם קריטיים לבודקי תוכנה. חשוב להבין אילו בדיקות יש לבצע בהתחלה, ומה ניתן להשאיר לשלב מאוחר יותר. כמן כן, עליכם לדעת לתכנן ולהגדיר אילו בדיקות יהיו אוטומטיות ואילו בדיקות יבוצעו באופן ידני, במסגרת הזמן הנתון ועל פי צרכי הפרויקט.

7. חשיבה לוגית, סקרנות, ומיומנויות פתרון בעיות
בודקי תוכנה בעלי מוח סקרן ואנליטי, מסוגלים להבין טוב יותר את הדרישות העסקיות המשתנות ואת צרכי הבדיקות הקשורים. מיומנויות אלו קריטיות להבנת בדיקות הפרוייקט הנדרשות. מעבר לכך, יכולת חשיבה מתוץ לקופסא, בשילוב יכולות לוגיות ואנליטיות גבוהות, יאפשרו לכם, בודקי התוכנה, למצוא באגים, להבין את מורכבות היישומים, לבחור את הכלים המתאימים והטכניקות הנכונות, להבין סביבות בדיקה שונות, ולבחון את היישום בהתאם. כמובן שגם ניסיון, ללא ספק, משחק תפקיד חשוב. בעזרת כישורי פתרון בעיות, בודקי תוכנה מסוגלים לחקור התנהגות יישום יוצא דופן, לנתח באופן טוב ומעמיק, לזהות פגמים ולחפש פתרונות אפשריים, או להכין דוח באגים אפקטיבי במטרה לספק מוצר סופי חזק ואיכותי.

לסיכום
אלה מיומנויות בדיקות תוכנה שחשוב שיהיו לכל בודק/ת תוכנה, במטרה להבטיח כי הפרויקט מתנהל באופן הטוב ביותר. עיכובים ביציאת התוכנה, יקרים מאוד עבור החברה ולכן לעיתים יוצאים לשוק מוצרים בעלי פגמים. חשוב שתהיו מעודכנים בטכנלוגיות המתקדמות ביותר, תקפידו ללמוד ולשפר את הידע ומיומנויות הבדיקות שלכם. בדרך זו, תישארו רלוונטיים ותשמרו על היתרון היחסי שלכם בשוק העבודה.

לתפקיד הבא שלכם בתחום בדיקות תוכנה

2 תגובות

  1. נחמד מאוד אהבתי את הכתבה אבל יש גם את זה https://youtu.be/uIQu_my5GU0 בווידאו מסבירים יותר לעומק על הבדיקות ומה התכונות של בודקת התוכנה
    • Extreme Group
      תודה אריאל, שמחים שאהבת והכתבה תרמה לך:) ותודה על הלינק שצירפת

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?