fbpx

עופו על עצמכם בראיון העבודה (אך לא יותר מדי)

זמן קריאה כ- 3 דקות

האם אתם מחשיבים את עצמכם כ-"Rockstars", אך לא מוצאים עבודה? האם תיבת האינבוקס שלכם מלאה בדחיות, למרות הכישורים והניסיון שלכם? אם התשובות שלכם לשאלות אלה חיובית, כנראה שאתם עושים משהו לא נכון בראיונות העבודה. אז מה בדיוק אתם לא עושים נכון ואיך תוכלו לשנות את זה?
בשביל זה אנחנו כאן.

אם אתם חכמים ובעלי ביטחון עצמי, אתם יכולים (בטעות) להיתפס על ידי מראיינים מגייסים כמומחים המרוכזים בעצמם שקשה לעבוד איתם. למרות שמנהלים בעולם ההייטק תמיד מעוניינים לגייס את העובדים הטובים והחכמים ביותר, רבים מהם גם מאמינים כי אם יש יותר מדי עובדים ש"עפים על עצמם יותר מדי" בחברה, זה מתכון שיביא לעימותים וכאוס.

באילו קריטריונים משתמשים המנהלים המגייסים כדי לזהות "אנשים שעפים על עצמם יותר מדי" במהלך תהליך הגיוס? אם אתם מתחילים לחשוד שאתם כאלה, שימו לב:
מנהלים מגייסים לא מחפשים מועמדים שאינם גמישים ואינם מעריכים את דעתם של אחרים. לדברי בן שיפרס, משקיע טכנולוגי ומנכ"ל חברת HappyFunCorp, המפתחת אפליקציות אינטרנט ומובייל. לדוגמא, אם אתם לא לא פתוחים לסגנונות תכנות של עובדים אחרים, סימן שאתם משתייכים להגדרה הזאת.
באופן טבעי, אתם רוצים להיות הכי טובים ומרשימים שאתם יכולים כאשר אתם נפגשים עם מנהלי מגייסים אך השתדלו לא לעוף על עצמכם יותר מדי.

קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם ויעלו את סיכויי ההצלחה שלכם בראיון העבודה:

1. הגיעו לראיון העבודה בזמן
איחור לראיון יכול להעביר מסר של חוסר עניין, אם לא חוסר כבוד מוחלט. חשוב שתראו כבר משלב ראיון העבודה, רצינות ועמידה בלוח הזמנים. ה"עפים על עצמם יותר מדי", מניחים לעתים קרובות שהעבודה שלהם חשובה מספיק כדי לדלג על פגישות צוות. לעתים רחוקות הם מגיעים לאירועים בזמן. במהותם, הם פוגעים במוראל הקבוצה על ידי מתן עדיפות לאינטרסים שלהם על פני אחרים.

2. מתנו דעות קיצוניות מדי והשתדלו להתנסח בהתאם
רוב המנהלים בתחומי ההייטק מעוניינים להקשיב לרעיונות שלכם לשיפור איכות הקוד או לפיתוח יישומים חדשים. אבל אם אתם מאלה שמתעקשים שכל דבר יעשה בדרך שלכם או מתעלמים מסדר העדיפויות העסקיות הנוכחי, אתם יכולים להיתפס כשתלטנים או יהירים. 
הימנעו משפטים שנראים קריטיים או שיפוטיים; הם עלולים לגרום לאחרים להרגיש לא בנוח. לדוגמה, במקום לומר: "אני לא יכול להבין למה מישהו היה בוחר Python", ניתן לעדן את האופן בו אתם מתנסחים ולומר: "אשמח להבין למה נבחרה לפרוייקט זה, שפת Python, האם יש שפת פיתוח נוספת שיכולה להתאים לפרויקט? לדעתי אפשר לפתח גם ב NODE.JS". גם אם אתם מאמינים ששפת פיתוח אחרת תתאים יותר לפרוייקט, אל תזלזלו בהחלטות שקיבלו אחרים בצוות. ייתכן שראש הצוות, המראיין אתכם, הוא זה שהגדיר להשתמש דווקא בשפת Python. נסו להעביר בראיון, תכונות כמו: פתיחות וגמישות, תכונות אלה לרוב, יגרמו לכם להיתפס כ-Team Players ויעלו את הסיכוי שלכם לעבור את הראיון בהצלחה.

3. תנו קרדיט
חשוב בהחלט שתדגישו את ההישגים הגדולים שלכם במהלך ראיון, אבל אם קולגות או בוסים סייעו לכם, תנו להם קרדיט והזכירו אותם. "הקפדו להזכיר את התפקיד ואת התרומה של אחרים, תארו את הדרך בה אתם ניגשים לפרויקט וספרו על ההצלחות", הסבירה יועצת לניהול עסקים, ליז קיסליק.
חשוב להציג את הסיוע והתמיכה של עובדים אחרים ואת תרומתכם. זה מעיד על עבודת צוות ושיתוף פעולה בצוות. בנוסף, אל תאשימו עובדים אחרים בבעיות וכשלונות. במקום זאת, התמקדו בעשייה שלכם וספרו על אתגרים בהם נתקלתם במהלך הפרויקט ועל הדרכים היצירתיות שהצעתם על מנת להתגבר עליהם.

4. נהלו מו"מ נבון
אם עברתם את שלבי הראיון הראשוניים והגעתם לשלב המו"מ על השכר, זה מעולה, אך גם בשלב זה חשוב להקפיד לא לעוף על עצמכם יותר מדי. נכון, חשוב בשלב זה להפגין ביטחון עצמי ו"לדעת מה אתם שווים", יחד עם זאת היו מודעים לרמת המומחיות שלכם ולתנאי השוק,
אלה שעפים על עצמם יותר מדי, בטוחים שמגיע להם הרבה יותר מהמקובל. הם מתמקדים באופן אינטנסיבי, בשכר ובתנאים במהלך תהליך הראיון, ולא במה שהם יכולים לתרום לצוות ולארגון. אם אתה לא רוצה להיתפס ככאלה שמרוכזים בעצמם יותר מדי וקשה לרצותם, הפגינו דאגה ונכונות לפתור את הבעיה הגדולה ביותר בראייתו של המנהל המגייס ושימו את הדגש על תרומתכם לצוות, לתפקיד ולמהלך העבודה לפני שאתם מתחילים לדון על השכר והתנאים בהם אתם מעוניינים.

שיהיה המון בהצלחה בראיון הקרוב!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?