fbpx

כיצד תוכלו להצליח בראיון עבודה בחברת סטארטאפ?

זמן קריאה כ- 2 דקות

מנהלת הגיוס שלנו באקסטרים, עדי פריץ, משתפת אתכם בטיפים בעזרתם תוכלו לעבור את ראיון העבודה בחברות סטארטאפ בהצלחה.

חברת אקסטרים כחברת בוטיק טכנולוגי עובדת עם מאות סטארטאפים מובילים ומגייסת אנשי פיתוח למשרות עם הטכנולוגיות הכי מתקדמות בארץ. עם השנים צברנו ניסיון של 360 מעלות בנושא גיוס וליווי מועמדים במהלך תהליך קבלה לעבודה במשרות מסוג זה.

לחברות SU, יש דרישות שונות לחלוטין ממועמדים בהשוואה לארגונים גדולים. שוני זה, נובע בעיקר מאופי הארגון, העבודה בו והמבנה הארגוני שלו.
חברה אשר מונה כרגע 3-5 אנשים במקרה הטוב לאחר גיוס אחד או שניים (אם בכלל), תחפש מועמד שקודם כל מאמין במוצר של החברה והוא מעניין אותו. מועמד חזק מספיק טכנית על מנת לקחת על עצמו כמה שיותר נושאים טכניים, עם אופי של מוביל שיוכל בהמשך גם להרחיב תחתיו את הפעילות. מועמד שיתאים לצוות קטן ומאוד מגובש לרוב והכי חשוב בעל יכולת לשרוד ולהתמודד עם דינמיות ו"חבלי לידה" שיש פעמים רבות בחברות כאלה.

אז איך תוכלו להצליח ולהרשים את המראיין?

1. תעשו שיעורי בית, למדו על החברה אליה אתם מגיעים
האם החברה מגוייסת דרך קרנות הון סיכון גדולות ומוכרות, כמה אנשים עובדים בה כיום. המידע ייתן לכם אינדיקציה על יציבות החברה, "רוחב" התפקיד אליו אתם מגיעים להתראיין, אופק הקידום האפשרי ואפילו מידע על השכר שכנראה תוכלו לבקש במידה ותתקבלו.

2. תבינו עם אילו טכנולוגיות החברה עובדת
מה נדרש מכם בתפקיד, כמה התפקיד הוא ניהולי או טכני. כל מידע שתוכלו לאסוף עוד לפני הראיון על מנת להבין אם קיים פער בין מה שהתפקיד דורש לבין ניסיונכם.
הכנה זו תסייע לכם להתמודד עם נושאים שאתם פחות מכירים ואם תספיקו לעשות גם קצת שיעורי בית לפני הראיון, נקודת הפתיחה שלכם תהיה טובה

3. דעו מה הולך להיות בראיון
האם מדובר בבחינה מקצועית או גם ראיון מקצועי עם המנהלים. כל זה חשוב ,בין היתר, כדי שתשריינו מספיק זמן כדי לעבור כמה שיותר שלבים כבר באותו היום ולקצר את הדרך לסוף התהליך.
מניסיוני, מועמדים רבים שנדרשו לעבור כבר באותו היום, גם ראיון מקצועי עם המנהל גם ראיון קצר עם ה- HR בחברה וגם בחינה, בחרו שלא להמשיך את התהליך מאחר ופשוט לא נערכו מבחינת הזמנים.
המשרות בחברות סטארט אפ בדרך כלל מאויישות בממוצע תוך שבועיים ואתם חייבים לקחת זאת בחשבון בחיפוש העבודה.

4. תבואו עם בטחון אך אל תראו התנשאות
אני פוגשת מועמדים רבים אשר לצערי יורים לעצמם ברגל ופוגעים ברושם הראשוני שהם יוצרים, זאת למרות הידע הטכני הרב שהפגינו. האדם שיושב מולכם, מעוניין לוודא כי אתם אנשים שנחמד ונעים לעבוד איתם, מעבר לידע והניסיון הטכני בחברות SU בעיקר בתחילת הדרך, כל מועמד חייב להשתלב בחברה שעדיין קטנטונת ומשפחתית. חשוב שתזכרו זאת.

5. אל תסגרו דלתות
לעיתים במהלך הראיון נראה כי מבחינה טכנית התפקיד פחות מתאים לכם. אני תמיד ממליצה להשאיר רושם הכי טוב שאתם יכולים, הרי הדברים עשויים להשתנות. לדוגמא, פעמים רבות נפתח לנו תפקיד ולאחר חודש הוחלט לשנות את הפרופיל (בחברה קטנה שגדלה קיימת דינמיות רבה בתהליך) , ייתכן כי ייפתח תקן נוסף או שיישנו את הפרופיל הנוכחי, יורידו דרישות או ירחיבו תחומי אחריות, יוסיפו תקציב וכד'.

6. תבואו עם "ראש פתוח"
מדובר בחברות צעירות אשר צומחות מהר וקיימים גם "חבלי לידה" . לפעמים אין מתודולוגיות עבודה מסודרות, קיימת אווירה "שכולם עושים את הכל", חלים שינוים ויש דינמיות תמידית. מי שרוצה להתקבל לסטארטאפ, חייב להבין את המשמעויות הנובעות מכך ולהיות מוכן., להגיע עם "ראש פתוח" וגם להראות מוטיבציה ודרייב להתמודד עם אופי עבודה שכזה.

לראיון בנושא, בתוכנית "שיחה יומית עם דר' אמית גילת"

מוזמנים לפנות אלי למייל הישיר לכל שאלה נוספת adif@extreme.co.il

המון בהצלחה,
עדי

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?