fbpx

כל מה שצריך לדעת על חיפוש עבודה דיסקרטי

זמן קריאה כ- 3 דקות

זהו, נמאס כבר! התפקיד קטן עלי, הבוס מעצבן אותי, מגיע לי שכר הרבה יותר גבוה, אני חייב שינוי שגרה, אין לי לאן להתקדם, אני צריך קריירה עם אופק... אם המחשבות האלה נשמעות לכם מוכרות בתפקיד הנוכחי יתכן שהגיע העת לשינוי.
תנו לנו להציע דרך בה תוכלו למצוא עבודה בצורה נכונה יותר, בשקט, באלגנטיות וחשוב מכל, בדיסקרטיות.

חיפוש עבודה דיסקרטי, קשה משמעותית מחיפוש גלוי, שכן, הוא מצריך היערכות מיוחדת בשמירת מעטפת הסודיות תוך ביצוע משימות הנוגדות מהות זאת. למשל עריכת פרופיל בLinkedIn שליחת קורות חיים למשרות רלוונטיות כשלא ברור מי בצד השני יקבל אותם, ללכת לראיונות עבודה תוך שמירת על רמת תיפקוד גבוהה במקום העבודה הנוכחי.

שלב ההכנה

קחו בחשבון שאנחנו חיים בארץ קטנה ולכן קורות החיים שלכם עלולים ליפול לידיים הלא נכונות, לכן, כדאי לטשטש עקבות ככל הניתן.
בקורות החיים רשמו את המשרה הנוכחית בצורה מוסתרת. במקום לרשום את שם החברה רשמו תחום עיסוק כללי של החברה. שימו לב שאתם משנים את שם החברה הנוכחית בפייסבוק ובלינקדאין שלכם, רוב המגייסים יחפשו אתכם ברשתות כדי לראות איך אתם נראים שם.

הכינו מראש ממליצים. מאחר ואנחנו לא רוצים שהבוס הנוכחי יגלה שאתם מתכננים לעזוב דרך שיחת טלפון עם מעסיק פוטנציאלי, סביר להניח שתצטרכו להשיג ממליצים ממשרות קודמות, ממנהלים ישירים שלכם שעזבו את מקום העבודה הנוכחי או ממישהו בעבודה שהוא לא הבוס הישיר שלכם ואתם יודעים שב 100% תוכלו לסמוך עליו שישמור על הסוד.
זכרו, הדיסקרטיות מתחילה אצלכם. מספיק שאוזן אחת לא נכונה תשמע שהתחלתם לחפש והשמועה תתפרץ במשרד כשריפה בשדה קוצים.

הסירו אבק - במידה ועבר זמן מאז הראיון האחרון שלכם התכוננו לראיון העבודה, ותכינו מראש תשובה לשאלה הכי מתבקשת "למה אתה עוזב את מקום העבודה הנוכחי."
מומלץ להיזכר איך מתמודדים עם השאלות הקשות בראיון עבודה

הזכירו בכל מקום אפשרי שחיפוש העבודה הוא דיסקרטי, בחלק העליון של קורות החיים, במכתב הנלווה וכמובן שבכל שיחה תוכלו גם לציין ולתת את פרטי וזמני ההתקשרות הנוחים לכם.

חיפוש העבודה

לאחר שנגמרה עבודת ההכנה נתחיל עם כמה כללי ברזל למבצע החשאי:

  • לא מחפשים עבודה בזמן העבודה, בטח שלא מוציאים מיילים מהכתובת של העבודה או מסמנים ראיונות עבודה ביומן של המשרד. את חיפוש העבודה תעשו לפני העבודה, אחרי העבודה בסופי שבוע. מהבית, מהנייד ומהחשבונות הפרטיים.
  • באתרי דרושים הגישו מועמדות באופן ממוקד ולחברות גלויות. אתם לא רוצים שה HR אצלכם בארגון יקבל את קורות החיים שלכם.
  • מנועי ההפצה האוטומטיים מתאימים לחיפוש גלוי בלבד, אל תסתמכו עליהם שיגיעו לידיים הלא נכונות.

חיפוש ברשתות חברתיות הוא כלי נהדר אם אתם פעילים באופן שותף או עושים את זה נכון , אל תעשו תנועות מהירות מדי, כלומר, פתאום תתחילו להוסיף עשרות אנשים, לערוך את כל הפרופיל וכל דבר שיכול לעורר פעמוני אזהרה אצל המעסיק שלכם.

שלב ראיון העבודה

לא מצופה מכם לזכות באוסקר על השחקן הראשי הטוב ביותר, אבל אף אחד לא עיוור.

התנהגות חריגה במקום העבודה תדליק נורות אדומות.

אתם מגיעים לעבודה בדרך כלל בג'ינס וחולצת טי? אבל רוצים "לדפוק הופעה" בראיון? תביאו את הבגדים להחלפה בתיק או באוטו.

קיבלתם טלפון ממעסיק פוטנציאלי? אל תתחילו ללחוש או תרוצו החוצה מהמשרד. ענו שזה זמן לא נוח לדבר, קחו פרטים ותחזרו בהזדמנות הראשונה שיש לכם: הפסקת סיגריה, הפסקת צהריים בסוף או תחילת יום העבודה. –חשוב מאוד לא לדחות את השיחה יותר מדי, חלון ההזדמנות עלול להסגר.

קבעו את ראיונות העבודה לקצוות היום לפני שעות העבודה או ישר אחריו, תוכלו גם לנצל ימי חופש ל"סידורים" שזה אמין הרבה יותר מלהחסיר 4 ימי מחלה בחודש ולהגיע לעבודה למחרת כאילו כלום לא קרה.

זכרו, אתם לא עובדים בחיפוש עבודה. אל תורידו את הרגל מהגז בגלל שאתם רוצים להחליף את מקום העבודה, המעסיק עלול לעלות עליכם בגין זה, לפטר אתכם או חלילה לזכור את התפוקה שלכם בתקופה האחרונה ולא ירצה להמליץ עליכם בעתיד.

קרה וכל הטיפים שנתנו לכם פה לא עבדו ותפסו אתכם, זה לא סוף העולם! אמרו את האמת; כן, אנחנו מחפשים. עשו תיאום צפיות עם הבוס ויתכן שאפילו הוא יחליט לשפר את תנאיכם וישכנע אתכם להישאר או שיבין את הסיבה שלכם לעזוב ויתגמש בחיפוש העבודה שלכם בתנאי להבטחת חפיפה מסודרת.


הכנסו עכשיו לדף המשרות שלנו ותמצאו את התפקיד הבא שלכם.

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?