fbpx

התקבלתם! 10 סימנים המעידים שראיון העבודה עבר בהצלחה

זמן קריאה כ- 3 דקות

יצאתם מראיון עבודה, עכשיו אתם יכולים לנשום לרווחה לפחות עד שתקבלו תשובה.
רוב האנשים יוצאים מראיון עבודה עם אחת משתי התחושות: ראיון העבודה היה מוצלח או שהיה מאכזב.
המאוכזבים , בד"כ מנסים להבין האם אכן הראיון הלך גרוע, האם היתה תנועה לא במקום שביצעו או אולי תגובה לא מספקת ותוהים מה באמת חשב עליהם המראיין.
עד לקבלת תשובת המראיין, ישנם כמה סימנים שיכולים לעזור לכם לדעת אם המראיין התרשם מכם והצעת העבודה כנראה בדרך אליכם.
קבלו 10 סימנים שכדאי לשים לב אליהם במהלך הראיון. אמנם הסימנים אינם תמיד 100% מבטיחים זאת, אך הסיכויים מאוד גבוהים.

*ההתייחסות למראיין בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.

1. המראיין מחייך
ייתכן שהענקתם כמה תשובות צולעות, או קפאתם במקום כאשר היה עליכם להשיב על שאלה חשובה, אך אם תשימו לב להתנהגות ידידותית וחמה מצד המראיין, אם הוא מקשיב לכם בתשומת לב ונראה מתעניין - אתם ככל הנראה בדרך הנכונה.

2. שאלו אתכם על המשפחה, המטרות האישיות והתחביבים שלכם
אל תהיו פרנואידים! לא חקרו אתכם בגלל שחשבו שאתם לא מוצלחים.
ההיפך הוא הנכון, כשהמראיין מראה התעניינות בחיים הפרטיים ככל הנראה האתם בקב' "המועמדים הפייבוריטים" שלו והוא רוצה לדעת עליכם גם מעבר לרקורד המקצועי שלכם. יחד עם זאת, זכרו כי אינכם חייבים להשיב על כל שאלה אישית ששואלים אתכם.

3. הראיון נמשך מעבר לזמן שנקבע מראש על ידי המראיין
כשאתם יושבים "בכיסא החם" ודברים לא הולכים תמיד חלק כפי שרציתם, אתם עלולים להרגיש שהראיון נמשך כמו נצח. אבל אם תסתכלו בשעון ותבינו שהראיון המשיך מעבר לזמן שהוגדר מראש, ייתכן שזה סימן טוב. כנראה עברתם בהצלחה את הקריטריונים הראשוניים שהם מחפשים, והעובדה כי המראיין ממשיך להשקיע יותר זמן ואנרגיה בראיון, יכול להיות סימן מבטיח.

4. המראיין מספר על החברה ועל התפקיד
בשלב מסוים בראיון, לאחר שהמראיין כבר הספיק להכיר אתכם ושאל את כל השאלות, הוא מתחיל לדבר על החברה. זה בדיוק הזמן להפסיק לדאוג ולהתחיל להקשיב לדברי המראיין.
אם המראיין מפרט על החברה ועל המשרה אליה אתם מועמדים וההתעניינות בכם רק גוברת, נראה כי הרשמתם אותו וכעת הוא מנסה לשכנע אתכם להצטרף לחברה.

5. המראיין מדבר על מדיניות החברה, הטבות ועוד
כאשר מראיין מתחיל לדון במדיניות החברה ובהטבות הנלוות למשרה ואף נכנס לדיון רציני על השכר - קיים סיכוי טוב שהם מתכננים להגיש לכם חוזה עבודה בקרוב.  אם לא היו מעוניינים בכם, לא היו מבזבזים את זמנם כדי לשתף אתכם במידע זה.

6. המראיין מראה לכם בסיום הראיון את המשרדים
לא משנה עד כמה חשבתם שהייתם גרועים בראיון, סיור במשרדים יכול להיות רק סימן חיובי.
רוב המראיינים יסבירו במהלך הראיון על ההתנהלות בארגון בתיאוריה, אך אם המראיין טרח והשקיע זמן נוסף כדי להראות לכם את המשרדים או מציג בפניכם את עובדי החברה, אתם בהחלט בכיוון הנכון.

7. המראיין ביקש ממליצים
לא, זה לא אומר שהוא לא מאמין לכם ולכן דורש הוכחות.
כאשר המראיין שואל לגבי ממליצים, הכוונה היא שהם שוקלים ברצינות להציע לכם את התפקיד. בדיקת ממליצים היא לעתים קרובות הצעד האחרון לפני שהמעביד מציע למועמד את התפקיד, אז זה הזמן להתחיל להיות אופטימיים.

8. המראיין מדבר על השלב הבא
בסיום ראיון מרגישים לעיתים מבולבלים מכיוון שלא תמיד יודעים אם המראיין מעוניין להמשיך אתכם לשלב הבא. אך אם הוא מודיע בסיום הראיון שיצור אתכם קשר לצורך המשך התהליך, ייתכן שמדובר במגמה חיובית. סימן שאתם נמצאים עדיין בתמונה ומתמודדים על התפקיד, אלא אם כן המראיין אומר זאת לכל המועמדים באופן גורף...

9. אתם מתבקשים להגיע לסבב ראיונות נוסף
במידה והתבקשתם בסוף הראיון או לאחר מספר ימים לחזור לסבב שני של ראיונות, זה סימן מעודד המעיד על כך שאתם מתחרים רציניים. בדרך כלל השלב הבא הוא קבלת החותמת הסופית של הנהלת החברה.

10. היו שלום
אם המראיין לא התרשם מכם כבר בתחילת הראיון, הוא ינסה לסיים את הפגישה די מהר. אך אם נראה שהמראיין ממשיך לדבר ושואל עוד ועוד שאלות, כנראה הצלחתם להרשים אותו.
אם המראיין קם ללוות אתכם לכיוון היציאה לרוב מדובר בסימן חיובי נוסף. במקרים רבים, המראיין לא קם מכיסאו כדי ללוות מועמדים לכיוון היציאה, אך אם עשה זאת כנראה הוא מרגיש בטוח לגבי המועמד שזה עתה התראיין אצלו והוא מעוניין לחזק את הקשר ולשאול שאלות מקצועיות נוספות. במקרה זה, רוב הסיכויים שהמראיין ימשיך את ההתקשרות אתכם.

שיהיה לכם המון בהצלחה בראיון הקרוב!:)

giphy

תגובה אחת

  1. אם המראיין מלווה אותך בסוף הראיון עד לקבלה ובסוף אומר ל "בהצלחה" סימן שלא קיבלו אותך

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?