fbpx

כותבים קורות חיים? קבלו 4 טיפים שיסייעו לכם במשימה

זמן קריאה כ- 2 דקות

הגיע הזמן למציאת התפקיד הבא שלכם? אתם מתכננים להתחיל לחפש את האתגר הבא בחברות מובילות? השלב הראשון הוא כמובן עריכת קובץ קורות החיים שלכם.

שוק העבודה בעיקר בעולם ההייטק הוא תחרותי מאוד ולכן, קורות החיים שלכם חייבים להיות קריאים וידידותיים כשהמגייסים או המעסיקים יקראו אותם. מטרת המגייסים והמעסיקים היא כמובן לחלץ את המידע הדרוש להם במהירות מקובץ קורות החיים שלכם.

ריכזנו עבורכם 4 טיפים לכתיבת קורות חיים מוצלחים שיגרמו למעסיקים פוטנציאלים לחזור אליכם ולזמן אתכם לראיון:

1. פשוט, קצר ולעניין
ישנם מועמדים שעשויים לחשוב כי אם ישלחו קורות חיים מורכבים, הם יתפסו כחכמים ומתוחכמים בפני המעסיקים, אז זהו, שבמקרה זה, זאת לא הדרך הנכונה. כמו הרבה דברים בחיים, קורות החיים צריכים להיות פשוטים ומובנים. מעסיקים ומגייסים לא מעוניינים לבזבז שעות בקריאת קורות חיים כדי למצוא את מה שהם מחפשים. הם מעוניינים בקורות חיים מובנים וברורים, המכילים את מילות המפתח שיצודו את עיניהם. לכן, מומלץ לשמור על עיצוב גופן נקי ופשוט לשקול את התוכן יותר מאשר את הסגנון עצמו, כי זה מה ימכור אתכם בסופו של דבר.
חבל שתשקיעו זמן רב בעיצובים, תמונות, אייקונים וכד' בניסיון לתפוס את תשומת ליבם. אמנם הם ישימו לב לעיצוב אך, זה יהיה מהסיבות הלא נכונות. הרעיון של קורות חיים הוא להציג את היכולות שלכם, הניסיון, והכישורים.

2. ספקו חוויית קריאה נעימה
זכרו שאתם לא היחידים ששולחים קורות חיים ומגישים מועמדות לאותה המשרה. מולכם מתחרים לפעמים עוד אלפים וכולם מעוניינים להגיע לראיון. מאחר והמגייסים והמעסיקים עוברים על כמות קורות חיים רבה, הם יודעים בדיוק מה הם מחפשים ומה עובד. הקפידו שקורות החיים קריאים ומעבירים את מסר שלכם בצורה ברורה ותמציתית.

מומלץ, לשקול לחלק את קורות החיים שלכם לפסקאות שהמעסיקים ירצו לקרוא. כך תוכלו לתפוס את תשומת הלב שלהם ולהתמקד בתחומים החשובים. הטקסט צריך להיות ברור, הימנעו מפסקאות ארוכות מדי, כי כך תגרמו למעסיקים לעבור לקורות החיים של המתחרים שלכם. כשמדובר בטקסט של תפקידים, מומלץ להבליט את הכותרות ולהדגיש אותן.

3. מקצועיות
באמצעות קורות החיים שלכם, אתם מראים למעסיקים פוטנציאליים מי אתם, מה אתם עושים ואיך. המטרה שלכם היא להתקבל לתפקיד הבא שלכם ולכן עליכם להציג תמונה מקצועית.
אם כתובת הדוא"ל בקורות החיים שלכם, זאת עדיין הכתובת מימי הלימודים או כתובת דוא"ל אחרת שלא נראית מקצועית, זה לא חכם להשתמש בה. פתחו כתובת דוא"ל חדשה, Gmail או כל דוא"ל מקצועי אחר וודאו שהיא מורכבת משמכם ולא מביטויים מוזרים (שאולי בעבר חשבתם שהם ממש מצחיקים).

שמרו על שפה רשמית ומידע אינפורמטיבי, אין צורך להאריך במילים. כך תאפשרו למעסיקים לקבל תחושה אמיתית שלכם, כמועמדים לתפקיד.

הקפידו על הגהה. נראה מובן מאליו אך מגייסים ומעסיקים נתקלים בקורות חיים רבים עם שגיאות כתיב ודקדוק. הרושם המיידי שקובץ קורות חיים עם שגיאות יותיר, הוא של מועמדים רשלנים. סיימתם לערוך את קורות החיים? קראו אותם שוב, תנו לעוד מישהו לעבור עליהם ולוודא שהם לא מכילים שגיאות. 

4. נצלו את החלל בחוכמה
כפי שהזכרנו, קורות החיים צריכים להיות קצרים, חדים ומובנים. בדרך זו תעבירו את המסרים למעסיקים במהירות וביעילות. הקפידו שקורות החיים יהיו מקסימום על 2 עמודים ולא יכילו רווחים מיותרים ושטח מבוזבז ללא טקסט.
לא מצליחים לדחוס את הכל ב-2 עמודים? הגדירו מחדש את השוליים ותצרו אותם בהתאם.
כך תמקסמו את השימוש בחלל ותוכלו להישאר בטווח של שני עמודים. הקפידו לא לבזבז את החלל עם פרטים לא רלוונטיים ומיותרים. אם נותר לכם מעט מקום עד לגבול 2 העמודים, תסכמו בקצרה את התפקידים בהם עסקתם בעבר ותפרטו יותר על המשרות האחרונות שלכם, סביר להניח שהן יותר יעניינו את המעסיק.

שיהיה בהצלחה!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?