fbpx

שידרגת את קורות החיים יותר מדי? כך מראיינים יכולים לעלות על השקרים בקורות החיים

זמן קריאה כ- 3 דקות

אם אתם מתכננים להתחיל בחיפוש התפקיד הבא שלכם, אתם וודאי עוברים על קורות החיים שלכם, מעדכנים אותם ועל הדרך משדרגים ומייפים אותם. יותר מיומנויות, עדכון הניסיון התעסוקתי הקודם שלכם ועוד.
אז כן, בהחלט חשוב לעדכן את קורות החיים שלכם ולהתאימם לשלב המקצועי הנוכחי בקריירה שלכם וכמובן לתפקיד אליו אתם מתכננים להגיש מועמדות, אך חשוב מאוד לא להיסחף!

אם נסחפתם ב"עדכון" קורות החיים, הסיכוי שהמראיינים יעלו עליכם, הוא גבוה.
אם המנהל או המנהלת המגייסים יעלו על זה ששיקרתם בקורות החיים שלכם, במהלך הראיון, קחו בחשבון שהדבר יחבל בסיכויים שלכם להתקבל לתפקיד. אל תגידו "לי זה לא יקרה"...

כך המנהלים המגייסים יכולים לזהות שקרים בקורות החיים שלכם במהלך ראיון העבודה:

1.אל תשנו טייטלים (הגדרות תפקיד) ותחומי אחריות
אם ציינתם בקורות החיים שלכם, תחומי אחריות מצומצמים ביחס לטייטל המשודרג שנתתם לעצמכם, זה עלול להדליק נורה אדומה אצל המראיין.
לדוגמא, "מהנדס תוכנה בכיר" זהו טייטל שמתאים לאדם שהוביל את ניהול המוצר או ניהול הפרוייקט, ולא לאדם שסייע לצוות הפיתוח או דיווח לאחד המהנדסים בפרויקט.
אנו ממליצים להשאיר את הטייטל האמיתי שהיה לכם בתפקיד האחרון ואת תחומי האחריות שלכם בפועל, תוכלו להוסיף כותרת משנית ליד הטייטל כדי לחדד ולהבהיר את תפקידכם בחברה.

2. שינויי תאריכי עבודה
אם ראיתם בדרישות משרה, נתון מסויים של שנות ניסיון ואתם מנסים להתאים את קורות החיים שלכם - היזהרו!
לעיתים מועמדים שוכחים לבצע התאמות מלאות. החלטתם לייפות את שנות הניסיון שלכם בקורות החיים, שימו לב שאין שבהיסטוריה התעסוקתית שלכם אין תאריכים חופפים. זה לא יראה הכי טוב אם תהיה התאמה חלקית והתאריכים לא ממש יסתדרו למראיין...

לא רק בקובץ קורות החיים עצמו, זכרו שכיום ברשתות החברתיות ולא רק בלינקדאין, קיים מידע על ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. עדכנתם את קורות החיים שלכם? ודאו שהמידע בקורות החיים המעודכנים שלכם, מתאים למידע הקיים בפרופיל שלכם ברשתות החברתיות. מנעו פדיחות מיותרות.

כמו כן, זכרו שאם פניתם בעבר לחברות וכעת אתם פונים אליהן שוב, סביר להניח שיש להם גרסאות קודמות של קורות החיים שלכם. לכן, לא מומלץ לבצע שינויים קיצוניים בקורות החיים שלכם.

3. השכלה ותארים אקדמאים
מעסיקים רבים טוענים שהשקרים הנפוצים ביותר הם בנושא תארים אקדמאים.
הקפידו לעדכן בקורות החיים את פרטי ההשכלה שלכם והתארים האקדמאים. הקפידו לציין תארים שכבר קיבלתם, אם עדיין לא סיימתם את הלימודים, מומלץ לכתוב שאתם במהלך לימודי התואר.
למעסיקים קל לזהות אי דיוקים בתחום זה. אם ציינתם שהתחלתם ללמוד בשנה מסויימת ולאחר שנה וקצת, כבר יש לכם תואר, זה לא יראה אמין. כנ"ל לגבי לימודים של 4 שנים ומעלה בתואר אקדמי שבבדרך כלל אורך כ-3 שנים.
קחו בחשבון שהמעסיקים יודעים מה משך הלימודים לתארים וקל מאוד לאמת את הנושא הזה מול מוסדות הלימוד האקדמאים.

4. חוסר עקביות
אם בראיון העבודה, מועמדים מתקשים לתאר את תפקידיהם האחרונים או צעדים ספיציפיים שהם נקטו לפיתרון בעיה כלשהי, זה מעיד על אי דיוקים וחוסר אמינות.

כן, המראיינים לוקחים בחשבון שראיון עבודה הינו מעמד שעלול להיות מלחיץ עבור המרואיינים אך יחד עם זאת, סביר להניח שמועמדים ידעו לספר על תפקיד שביצעו בפועל, באופן בהיר ומפורט.
מראיינים שואלים שאלות מפורטות ומבקשים לקבל תשובות מלאות, בעיקר בתחומים טכנולוגים. במקרים אחרים, הם משתמשים בשאלות "לוח לבן" כדי לזהות אם המועמד מולם מנסה להתקבל לתפקיד שגדול עליו, וכך יוכלו לזהות אם הוא "התאים" את קורות החיים לתפקיד קצת יותר מדי ולא ביצע בפועל את אותם התפקידים או המשימות.

הקפידו להיות עקביים. כשמראיינים מזהים חוסר עקביות בראיון העבודה, סביר להניח שישאלו שאלות בנושא ויבקשו מכם לחזור ולספר על תהליך שביצעתם במסגרת התפקיד. הכנה מוקדמת לראיון, תסייע לכם.

5. בדיקות רפרנס לא רשמיות
מגייסים ומנהלים מקצועיים המראיינים, לעיתים יבדקו ברשתות החברתיות, אם יש לכם חברים או מכרים משותפים. קחו בחשבון שיש סיכוי שיהיה שהם יכירו מישהו שיוכל לאשר או להפריך את הפרטים בקורות החיים שלכם. זכרו זאת כשאתם מעדכנים את קורות החיים שלכם. סביר להניח שהמעסיק יבדוק את הפרטים לפני שיחליט להעסיק אתכם בחברה.

קורות החיים שלכם מוכנים ומעודכנים?
אל תהססו ובדקו אם התפקיד הבא שלכם ממש במרחק הקלקה

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?