5 טיפים לניהול משא ומתן מוצלח בנושא שכר

ניהול משא ומתן על גובה ותנאי השכר, הוא תהליך רב שלבי מורכב ולרוב אורך זמן. רוב העובדים חוששים לקיים שיחה עם הבוס ולבקש העלאת שכר. עובדים שעזרו את האומץ ויזמו שיחה כזאת עם הבוס שלהם וזכו לתשובה שלילית בשיחה זו, לרוב לא יזמו שיחה כזאת שוב בטווח הקרוב.

עובדים רבים כיום, מקבלים שכר הנמוך מהשכר, אותו היו יכולים לקבל במקום עבודה אחר בתפקיד דומה. רובם, ימנעו מליזום שיחה עם הבוס כי הם חוששים לקבל תשובה שלילית או דחייה או לא מעריכים את עצמם מספיק.
על מנת לנהל משא ומתן מוצלח עם הבוס בנושא השכר, יש להיערך מראש ולהתכונן בצורה אינטליגנטית ושיטתית.

קבעתם שיחה עם הבוס? מעולה. שננו את 5 הטיפים הבאים שיסייעו לכם:

  1. תמדדו את הערך שלכם אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעובדים עושים היא השוואה בין המשרה שלהם לבין משרות אחרות באותו התחום. השוואה כזו אינה מדויקת היות והיא אינה מכניסה לחישוב את טבע האדם. על מנת לחשב בצורה מדויקת יותר, יש צורך להכניס לחישוב את הפרמטרים הבאים:
    א. הביקוש לעבודה שלך – ככל שיותר אנשים רוצים את העבודה שלך, כך נקודת המוצא שלך חלשה יותר
    ב. רמת הקושי שהמחלקה או הארגון שלך יתקלו בו אם תעזוב
    ג. יכולות הגיוס של החברה
    ד. שולי הרווח של החברה
    ה. תזרים המזומנים של החברה

2. קחו בחשבון את נקודת המבט של המעסיק
על מנת שתהיו משכנעים, נסו לראות על הדברים מנקודת המבט של המעסיק שלכם. ככל שתשתמשו יותר בביטוי “אני רוצה”, כך הסיכוי שתקבלו העלאה יקטן. במקום זאת, דברו מנקודת המוצא של הצרכים של הארגון ותרומתכם במסגרת התפקיד.

3. הגיעו מוכנים מראש עם טיעון הגיוני
עדיף שתתמקדו בביצועים המוצלחים שלכם בעבר ובפוטנציאל שלכם להצלחות עתידיות במסגרת התפקיד. במידה וקיבלתם הצעות עבודה ממקומות אחרים, מומלץ לציין זאת.

4. אתם בשליטה אם תגרמו לבוס שלכם להרגיש בשליטה
אנשים לא אוהבים להרגיש בלחץ, אז גם אם אתם מאוד רוצים לקבל תשובה חיובית כאן ועכשיו, אולי כדאי שתתנו למעסיק שלכם כמה ימים לחשוב על זה. אם בכל זאת אתם רוצים איזשהו לו”ז הגיוני, אתם יכולים לשאול בנימוס האם שבוע יהיה מספיק זמן לחשוב על זה.

5. השתמשו בזמן כיתרון
החלטתם ליזום שיחה עם הבוס, יופי, זה השלב הראשון. שלחו בקשה מסודרת לפגישה במייל. זה יתן לכם יתרון מכמה סיבות. הראשונה, זה מראה שאתם מעריכים את זמנו של המעסיק שלכם. בנוסף, תוכלו להיות בטוחים שהמעסיק יהיה קשוב לכם במהלך הפגישה. בנוגע לזמן בו כדאי לקבוע את הפגישה, עדיף שתהיה בשעות אחר הצהריים המאוחרות/ ערב ופחות בשעות היום, שלרוב יותר לחוצות ועמוסות.

אנשים שיודעים כיצד לנהל משא ומתן נכון הם אנשים שמגיעים מוכנים למשא ומתן.
שיהיה המון בהצלחה!

*קרדיט תמונה: unsplash.com

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0

No Comments Yet.

Leave a comment