fbpx

רושם ראשוני – 5 טיפים להצלחה בראיון טלפוני

זמן קריאה כ- 2 דקות

לא כל ראיונות העבודה מתקיימים פנים מול פנים, בעיקר בשלבים הראשונים בתהליך הגיוס. מועמדים רבים כיום, בעיקר בעולם ההייטק יעדיפו לבצע קודם שיחה טלפונית לתיאום ציפיות עם מנהל הגיוס טרם הגעתם לראיון בחברה ולוודא שהם לא יבזבזו זמן יקר.

הראיון הטלפוני הראשוני הוא חשוב ואף קריטי להמשך תהליך הגיוס. כבר בשלב זה, יש לכם הזדמנות להשפיע על הרושם הראשוני שייווצר. וזכרו: אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני!

היתרונות בראיון הטלפוני הם שאתם לא צריכים להשקיע בלבוש או לנסוע למשרד מרוחק והם לרוב קצרים יותר וממוקדים לעומת הראיונות הפרונטליים בחברה.

קבלו 5 טיפים מעולים שיסייעו לכם להתכונן לראיון עבודה טלפוני:

1. קבעו את הראיון הטלפוני למועד שמתאים לכם
חשוב שתקבעו את הראיון הטלפוני לשעה שתהיה נוחה עבורכם, בה תהיו בסביבה שקטה ורגועה, ללא הפרעות והסחות דעת. כך תוכלו להיות מרוכזים בראיון וכמובן להעביר באופן ברור את כל הפרטים שתכננתם לומר.
קחו בחשבון שלעיתים ראיון עבודה טלפוני אורך מעבר לזמן המתוכנן, לכן שריינו מראש שעה נוספת לטובת הראיון כדי שלא תהיו בלחץ.
הימנעו מקיום ראיון תוך כדי נהיגה או הליכה, המראיין יכול לשמוע את רעשי הרקע ולהסיק שבחרתם לבצע את הראיון "על הדרך" במקביל לפעולות אחרות, דבר היכול להתפרש כחוסר רצינות מצידכם לגבי המשרה.

2. הגבילו הסחות דעת
הפיתוי להיות מול המחשב או הטאבלט ולחפש תשובות מקצועיות למנהל הגיוס בזמן הראיון הטלפוני הוא גדול, יחד עם זאת להתראיין מול מסך יכול להסיח את דעתכם מהשאלות והמראיין יכול לחוש זאת או גרוע מכך לחשוב שאתם מזלזלים.

3. היערכו מראש והכינו רשימות
אי אפשר לדעת מראש את שאלות המראיין, אך כדי להשאיר רושם חיובי ולסיים את הראיון בהרגשה טובה, היערכו ורשמו לעצמכם טרם השיחה נקודות חשובות שתרצו להעלות. לדוגמא: רשימה של פרויקטים בהם התנסיתם בתפקידים קודמים שלכם. הציגו למראיין את הפרויקט וספרו לו כיצד תרמתם לביצועו תוך כדי פירוט המיומנויות והכישורים שנדרשו מכם, וכל פרט אחר שיציג את היתרון היחסי שלכם על פני שאר המועמדים המתראיינים על אותו התפקיד.

4. קראו ולמדו פרטים אודות החברה
הקפידו להקדיש זמן לפני הראיון למחקר ולמידה אודות החברה ואם יש לכם אפשרות גם מידע אודות המראיין. הכרחי לדעת על החברה אליה אתם מתראיינים, על מוצריה או שירותיה – חפשו מידע בגוגל,היכנסו לאתר החברה ולדף הפייסבוק שלה, כך תשדרו למראיין רצינות וחריצות.

5. היו נחמדים, מנומסים ורשמיים
נראה לכם מובן מאליו? מצוין:) זכרו להיות רשמיים ונחמדים בתום הראיון, הודו למראיין על זמנו ועל ההזדמנות שניתנה לכם.
אם לא עשיתם זאת עד עכשיו, וודאו ששלחתם למראיין את כל החומרים הרלוונטיים, כולל קורות החיים שלכם וקישורים לפרויקטים עליהם עבדתם לאחרונה. מומלץ לשאול את המראיין אם הוא מעוניין לקבל מכם מידע נוסף.

בהצלחה!

מחפשים את התפקיד הבא שלכם?

כל המשרות

משרות בחברות Startup

משרות בחברות FinTech

משרות בחברות Medical

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?