fbpx

מדוע שנעסיק אותך?

זמן קריאה כ- 2 דקות

בראיונות עבודה יש כמה שאלות קשות שסביר שתשאלו כמו "מה ציפיות השכר שלך", ""מה יגידו עלייך הממליצים שלך" אבל נדמה שאחת השאלות הקשות ביותר, אם לא הקשה ביותר היא "מדוע שנעסיק אותך?" או הגרסה הקשה אף יותר שלה: "מדוע שנעסיק אותך ולא מישהו אחר"?

אז איך עונים לשאלה כזו בצורה שתרשים את המראיין? יש כמה טקטיקות שאפשר לנקוט בהן:

התייחסו לתיאור המשרה – תקראו את תיאור המשרה בקפידה, תחשבו מראש אילו תכונות אופי וכישורים המשרה דורשת ותשתדלו להפגין את הכישורים הרלבנטיים שיש לכם ולהצניע את הכישורים שחסרים לכם.

התרכזו במה שיש לכם לתרום לחברה ולא במה שיש לחברה לתרום לכם – זה אולי נשמע מובן מאליו אבל פעמים רבות מרואיינים נוטים לענות מדוע הם רוצים לעבוד בחברה אבל זו תשובה נכונה לשאלה אחרת. השאלה הייתה מה אתם יכולים לתרום לחברה מכישוריכם. תשובות כמו "תמיד חלמתי לעסוק בתחום" או "מאוד הייתי רוצה לעבוד בחברה כי מדובר בחברה גדולה ויציבה עם תנאים טובים" הן לא תשובות נכונות לשאלה הזו. תשובה כמו "אני חושב שהנסיון, יכולת הלמידה המהירה שלי והמחויבות לעבודה יתרמו לחברה" טובה יותר.

לעולם אבל לעולם אל תשוו את עצמכם ישירות לאדם אחר או לקבוצת אנשים אחרת – מרואיינים רבים נוטים ליפול למלכודת שהשאלה הזו מציבה וקל מאוד ליפול אליה, משום שאם שואלים "למה שנעסיק אותך ולא מישהו אחר" יהיה זה אך סביר שהתשובה תהיה כי אני טוב יותר מהאחר. אבל אין טעות גדולה מזו. האמת היא שבקרוב המקרים אתם לא יכולים באמת לדעת מה החוזקות והחולשות של המתחרים שלכם ואתם גם לא יכולים לדעת אילו מהחוזקות או החולשות חשובות בעיני המראיין ואילו לא. עדיף שתענו ותחצינו את היכולות שלכם.

המנעו משימוש בקלישאות חבוטות – כשאתם מגיעים לראיון אתם תמיד צריכים לזכור שאתם לא הבן אדם הראשון שהמראיין ראיין וכנראה גם לא האחרון. המראיין כבר שמע וראה הכל. אל תאמרו "אתם צריכים להעסיק אותי כי אני חרוץ" משום שכולם יכולים לומר את זה (תהיו בטוחים שכולם גם אמרו את זה) ואין למראיין דרך ממשית לבחון את זה. בנוסף, זה מובן מאליו שהמראיין יחפש תכונות כמו חריצות, עבודה טובה בצוות או מחויבות בקרב עובדיו. אף מראיין לא ירצה להעסיק מישהו שמעיד על עצמו שהוא עצלן וזה ברור למראיין שאף אחד מהמרואיינים לא יאמר שהוא עצלן. מה שמוביל אותנו לעצה הבאה,

הביאו ראיות/ הוכחות לתשובה שלכם – השאלה הזו היא הזדמנות עבורכם להציג את היכולות והכישורים שלכם אבל אם לא תוכלו לתמוך את הדברים שלכם בהוכחות אתם עלולים להצטייר כיהירים (שלא לומר גוזמאים). למשל אם המשרה דורשת יכולות אנליטיות ובמקום העבודה הקודם שלכם עסקתם באנליזה אז תוכלו לומר "אני איש אנליטי ובעבודה הקודמת שלי עסקתי בכך וכך"

טיפ אחרון ואולי הכי חשוב הוא היו מוכנים וערוכים לשאלה מסוג זה. לפני הראיון שבו עם עצמכם ותנסחו מה התכונות והכישורים שאתם רוצים להחצין, מה עשיתם בעבר שיתמוך בכך ואיך כל זה יתרום למקום העבודה הפוטנציאלי.

הכנסו עכשיו לדף המשרות שלנו ותמצאו את התפקיד הבא שלכם.

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?