fbpx

איך תגברו על מועמדים מתחרים בדרך לתפקיד הנחשק?

זמן קריאה כ- 3 דקות

כיום רוב תהליגי הגיוס בעולם ההייטק, לא כוללים ראיון אחד אלא מספר ראיונות עבודה ולרוב התהליך כולל גם מבחן טכנולוגי מקצועי.

צריך לזכור שחברות מראיינות מספר מועמדים לכל תפקיד כך שיש תחרות. לעיתים התחרות קשה ועליכם להיות הכי טובים, מקצועיים ומרשימים שאתם יכולים כדי להתקבל לתפקיד.

ריכזנו עבורכם מספר אסטרטגיות יעילות, שיסייעו לכם להתמודד מול המתחרים על התפקיד הנחשק עליו אתם מתמודדים ולהפוך למועמדים המועדפים בעת תהליך הגיוס:

 

1. וודאו שיש לכם יתרון יחסי
מנהלי גיוס ומנהלים מקצועיים, יעדיפו מועמדים שעונים על כמה שיותר קריטריונים בהגדרת התפקיד.
אם אתם רוצים לנצח, להוביל ולהיות בין המועמדים המועדפים לתפקיד, תתמקדו בקריטריון ייחודי, כזה שיתן לכם יתרון יחסי על שאר המתחרים בעלי ניסיון דומה.
כדי להבין מהו הקריטריון הייחודי שלכם, נסו לחשוב שיווקית; חשבו על המפה התחרותית בה אתם ניצבים ונתחו תכונות אפשריות של המתחרים שלכם.

לדוגמה, האם אתם מסוג המפתחים הנדירים שיכולים לתקשר מצויין עם מנהלי מוצר? אם כן, אתם עונים על דרישת שיתוף פעולה מוצלח בין צוותים.
או שאתם יכולים להראות שאתם במצב מתמיד של התקדמות ולמידה, תכונה המצביעה על הצלחה בעתיד. האם אחת מהתכונות שלכם מעידה על כך שתשתלבו טוב בתרבות הארגונית של החברה? דוגמאות מסוג זה, יגרמו למעסיק הפוטנציאלי לראות בכם גיוס פחות מסוכן לחברה.

סביר להניח שלא תוכלו להביס את המתחרים בכל הקריטריונים, אך תוכלו להשפיע על קבלת ההחלטות של המנהלים המגייסים, אם תדגישו תכונות שלכם, שהכי מתאימות לצרכי החברה.
הדגשת העובדה שאתם מנוסים או מיומנים, לא תכניס אתכם לקטגוריית "המועמדים המועדפים לתפקיד", אלא חשוב שתראו למה דווקא אתם המועמדים האידיאלים לתפקיד הספיציפי בחברה, בדיוק בנקודת הזמן הנוכחית.

2. השפיעו על רגשות המנהלים המגייסים
מחקר חדש שנערך לאחרונה, גילה כי מנהלים נוטים לבסס את החלטות הגיוס שלהם על הרגש; במיוחד, אם הם מרגישים התרגשות והתלהבות למועמד מסויים.

משמעות הדבר מבחינתכם, היא יצירת קשר רגשי עם המנהל המגייס (וכל חברי הצוות הפוטנציאליים בתהליך הגיוס), זה המפתח. "Let It Shine", אפשרו לאישיות שלכם לבלוט; היו ידידותיים וסקרנים. הדגשת התשוקה שלכם למשימות החברה ולאנשים, חשובה לא פחות מהדגשת הכישורים הטכנולוגים שלכם לתפקיד.

3. הציגו דוגמאות מעבודתכם הנוכחית
בעת הראיונות הציגו למנהלים המגייסים דוגמאות מעבודתכם הנוכחית תוך השוואה לעובדים אחרים באותו התפקיד. המטרה היא להדגיש את נקודות החוזק הייחודיות שלכם לתפקיד. קחו את הזמן ותתארו דוגמאות רלוונטיות, במיוחד אם התוצאות שלהן היו מעולות.
לדוגמה, אתה יכולים לומר משהו כמו: "בעוד רוב המתכנתים מבצעים בממוצע 3 שגיאות קוד בשעה, הממוצע שלי הוא פחות מאחד. שיפרתי את הבאגים שלי בקוד באמצעות ניסיון ותמיכה בתהליכי הסקירה הקפדניים של המנהל שלי."

4. תקנו את מה שאתם יכולים
אם עניתם לא מדוייק על שאלה טכנית, תוכלו להבהיר את הנושא, לתקן את תשובתכם ולתת פירוט מקצועי. על תפריעו לזרימת הראיון ותתעכבו על הטעות בתשובה שנתתם, זה עלול לעצבן את המראיין. במקום זאת, זרמו, המשיכו עם הראיון ותוך כדי, נצלו הזדמנויות שעולות בשיחה כדי לבקר את הנושא הקודם, תנו דוגמאות ושתפו במקרים במהלך עבודתכם, שיראו למראיין שאתם מקצועיים ביותר.

5. הכינו נאום סיכום ראיון
בסיום הראיונות, המנהלים המגייסים מחברים את הנקודות בין הכישורים והתכונות שלכם לבין הצרכים של המנהל המקצועי. הכינו נאום סיכום מרשים שישאיר את המנהלים המגייסים עם טעם של עוד.

קבלו טיפ לתכנון נאום סיכום הראיון: לפני הריאיון, צרו מסמך עם המכיל 2 עמודות. בעמודה אחת, הדגישו את הדרישות המובילות של המנהל ובעמודה השניה; רשמו את ההצלחות הספציפיות שלכם (כלומר, התוצאות שהשגתם בתפקידים הקודמים שלכם) וניסיון רלוונטי. כל דרישות התפקיד המתאימות להצלחות והניסיון שלכם, הן נקודות המפתח שיתנו לכם את היתרון היחסי על פני המתחרים.

לדוגמה, אם התפקיד מחייב מישהו מיומן בפיתוח iOS, ואתם בניתם אפליקציית iOS בעבודתכם האחרונה, שהגבירה משמעותית את האינגייג'מנט וההכנסות החברה, הכניסו את זה כהיבט מרכזי בסיכום הראיון שלכם; זה אומר שאתם יודעים איך למנף את הטכנולוגיה ולהגביר את רווחיות החברה.

לא משנה אילו נקודות תחליטו לכלול בנאום סיכום הראיון, הקפידו שהוא יהיה הגיוני ומרשים. זה יגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לתפקיד, במיוחד כשאתם מתמודדים מול תחרות קשה.

בהצלחה!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?