fbpx

למה חשוב להתאים את הפרופילים ברשתות החברתיות לקורות החיים?

זמן קריאה כ- 2 דקות

אם אתם מחפשים עבודה חדשה ומשקיעים זמן רב בליטוש קורות החיים שלכם ולעיתים שוכחים לשים לב אם המידע בקורות החיים תואם למידע בפרופילים שלכם ברשת, לדוגמא בלינקדאין, חשוב שתדעו שלאחרונה מקובל שמנהלי הגיוס מבצעים סריקה על המועמד ברשתות החברתיות טרם הזימון לראיון.
לכן אם המיתוג המקצועי שלכם אינו עולה בקנה אחד עם קורות החיים והפרופילים שלכם באינטרנט, כדאי ומומלץ שתדאגו להתאמה בהקדם.

מהו מיתוג מקצועי טוב ונכון? מיתוג מקצועי נכון מכיל את שילוב הפרמטרים הבאים: ערכים, דפוסי ההתנהגות והחוזקות שלכם, התמונות שלכם והמסר המיידי שהפרופיל שלכם ברשתות החברתיות מעביר למנהלי הגיוס אודות הכישורים המקצועיים שלכם.
קואצ'ר עסקי בתחום סיכם זאת במשפט אחד: "על מיתוג מקצועי להיות אותנטי ומהימן ולשקף את המוניטין המקצועי בלבד מבלי לייפות את המציאות".

אנו ממליצים לכם בחום לעבור על קורות החיים שלכם ולקבל החלטה לגבי הכישורים המקצועיים והניסיון שברצונכם להדגיש. בדקו האם אותם כישורים וניסיון משתקפים גם בפרופילים שלכם ברשתות החברתיות. אם לא, קחו את הזמן ובצעו התאמה.

במטרה לחזק את המיתוג המקצועי שלכם חשוב מאוד שתקפידו על נוכחות ברשת – השתתפו בדיונים העוסקים בתחום המקצועי שלכם, תרמו לדיונים אלה והביעו את דעתכם המקצועית. חשוב שהאנשים בתעשייה שלכם יכירו אתכם בהיבט המקצועי. תרומה ושיתוף ידע בפורטלים מקצועיים וברשתות חברתיות ייעודיות, דוגמת GitHub, ישפיעו באופן משמעותי על המוניטין המקצועי שלכם ברשת וימתגו אתכם כמקצוענים בעולם ההייטק.

מומלץ לכתוב המלצות וטיפים מקצועיים ברשתות החברתיות. בדרך זו, תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל המלצות בתמורה. המלצות כמובן תמיד מסייעות "למכור" את הכישורים והניסיון שלכם.
חשוב להקפיד על התנהלות נכונה ולשמור על התנסחות רהוטה ומקצועית. אתם לא רוצים שמעסיק פוטנציאלי יראה תגובות לא הולמות שלכם ברשת, בעיקר תגובות על דעות אישיות של אנשים.

כאשר הפרופיל והנוכחות שלכם ברשת - יראו טוב ברמה מקצועית, תוכלו לקשר אותם לחתימה האלקטרונית שלכם במכתבים הנלווים בעת הגשת מועמדות למשרה וגם לשתול אותם בקובץ קורות החיים.
אם אתם מתכנתים, תוכלו להוסיף דוגמאות של קודים יצירתיים לקורות החיים או לפרופיל שלכם ברשתות החברתיות העסקיות דוגמת לינקדאין ופורומים מקצועיים.

קחו בחשבון כי קורות החיים שלכם והפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, לא אמורים לשקף את אותו הדבר בדיוק , כלומר החומרים שאתם מציגים בעת הגשת מועמדות לתפקיד הם רשמיים יותר ביחס לחומרים בעולם הסושיאל שהוא קצת פחות רשמי. לדוגמא, בפרויקטים אישיים, אתרים שבניתם או בכלל בפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, תוכלו להוסיף ולהדגיש יותר את הפן האישיותי שלכם מעבר לפן המקצועי זאת לעומת ההתנהלות שלכם במרחב המקצועי, דוגמת פורומים ופורטלים מקצועיים.

לסיכום, כאשר אתם מעוניינים להגיש מועמדות למשרה חדשה חשוב שתוודאו כי לא קיימים פערים בנתונים המוצגים בקורות החיים לעומת הנתונים בפרופילים שלכם ברשת.
חשוב גם לשמור על עקביות. לדוגמא, אם בקורות החיים שלכם ציינתם שעבדתם בחברה מסוימת במשך 5 שנים, חשוב שתציינו פרט זה גם ברשתות החברתיות: פייסבוק, לינקדאין וכד' .

כעת, כל מה שנותר הוא לעדכן את הפרופילים שלכם ברשת ואת קורות החיים ולחפש את התפקיד הבא שלכם:)

שיהיה בהצלחה!

לתפקיד הבא שלכם:
לכל המשרות
למשרות בחברות Startup
למשרות בחברות בתחום ה-FinTech
למשרות בחברות בתחום ה- Medical

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?