fbpx

לא תאמינו מה יכול לצאת לכם מMeetups

זמן קריאה כ- 3 דקות

בכמה Meetups הייתם בשנה האחרונה? בכמה קבוצות Meetups מעניינות אתם רשומים?
Meetups הפכו פופולריים מאוד בשנים האחרונים והתחום נמצא במגמת עליה בעיקר בקרב אנשי הייטק.

תכלס, מה יש לא לאהוב ב Meetups? הזדמנות מעולה להכיר ולהיפגש פנים אל פנים עם מומחי הייטק ממגוון עולמות, בעלי תחומי עניין ומיומנויות משותפים לשלכם וליצור קשרים חדשים שיכולים בסופו של דבר להוביל גם למציאת התפקיד הבא שלכם בקריירה או ליצירת שיתופי פעולה מעניינים.

הצטרפות לקבוצות Meetups שמעניינות אתכם ושייכות לעולם שלכם, זהו בהחלט השלב הראשון. אך לא מספיק רק להצטרף כחברים לקבוצות אלה. על מנת לקבל ערך מוסף אמיתי מהצטרפות לקבוצות ה-Meetups, עליכם להיות מעורבים ופעילים ולהשתתף במפגשים עצמם. ראו את זה כהשקעה בפן האישי והמקצועי שלכם.

כדי לוודא שאתם מפיקים את המירב מ- Meetups, ריכזנו עבורכם טיפים שנתנו כמה מארגני מיטאפים:

1.הפכו את הלמידה ואת חילופי הידע ליעד העיקרי
כמובן גם יצירת קשרים חדשים עם מומחי הייטק, יצירת שיתופי פעולה שונים, מפגשים עם יזמים וכד', הן סיבות מעולות להגיע למפגשי Meetups, אך הגדירו לעצמכם את הלמידה וחילופי הידע עם המומחים במפגשים, כיעד עיקרי, עם הזמן יגיעו כמובן יתרונות נוספים. מתן עדיפות לצמיחה המקצועית תסייע לכם להרגיש יותר בנוח בקרב קהל לא מוכר. קיימים מגוון סוגי Meetups, אך למידה באמצעות אינטראקציה חברתית לרוב שכיחה בקרב קבוצות בעולם הטכנולוגיה.

2. הערכו מראש ל Meetup והכינו שאלות
קראו אודות קבוצת ה-Meetup, למדו את נושאי הליבה שיהיו במפגש וקראו אודות המציגים והמשתתפים בו, עברו על הפרופיל שלהם בלינקדאין או ב- Github. אם יש להם בלוג מקצועי, תוכלו לקרוא תכנים מקצועיים מעניינים שיסייעו לכם להפגין בקיאות במהלך המיטאפ. מומלץ גם להכין שאלות, אותן תוכלו לשאול במהלך המפגש. אם תערכו מראש למפגש החברתי, יהיה לכם יותר ביטחון במהלכו; תוכלו להשתתף בדיון טכנולוגי או אף ליזום כזה במסגרת הנטוורקינג במפגש.

3. הגיעו מוקדם, עזבו מאוחר
ה- Meetup, הוא הזדמנות מצויינת לפגוש אנשים מקהילת ההייטק המקומית. האירועים הם FAN ולא רשמיים ולרוב נערכים במתחמי סטארטאפים, בברים, בחממות טכנולוגיות ובחללים קטנים נוספים המעודדים אינטראקציה חברתית.
אם הגעתם למפגש בו סטארטאפ מציג דמו, תוכלו לתת להם משוב טכני, לשתף את דעותיכם בנושא המקצועי או לבקש להצטרף להתנסות בגרסת הבטא הקרובה. אם תבואו מוכנים, תהיה לכם הזדמנות להרשים את ה Founder או ה-CTO ותוכלו ליצור שיתוף פעולה או אולי אף לקבל הצעת עבודה מעניינת.

אם אתם נמצאים במיטאפ שלא השאיר חלון זמן למינגלינג ונטוורקינג, יש סיכוי שלאחר המפגש, חלק מהמשתתפים יעברו לבר או למסעדה הסמוכים למקום, לכו לשם גם. שיחה מקצועית באוירה לא רשמית, היא לפעמים הזדמנות מעולה ליצירת קשר ראשוני.

זכרו להביא אתכם כרטיסי ביקור או הוסיפו את האנשים עימם אתם מקיימים את הדיון לרשת הקשרים שלכם בלינקדאין. בדרך זו, תוכלו לשמור עימם על קשר, לעקוב אחריהם בלינקדאין, לשתף מאמרים שלהם וליצור איתם שיחה.

השתדלו לא לשוחח זמן רב מדי עם אדם אחד בלבד, נצלו את המפגש כדי ליצור קשרים עם אנשים נוספים וכך תוכלו להגדיל את רשת הקשרים העסקית שלכם.

4. סמול טוק או שיחת בזק, גם הולך
אם רק המחשבה על יצירת דיון בנושא טכנולוגי שאתם לא שולטים בו ב-100%, מלחיצה אתכם, צרו סמול טוק או שיחת בזק עם משתתפים שמעניינים אתכם ויכולים לתרום לכם מקצועית.
אתם לא חייבים לשוחח על נושא מורכב או פרוייקט מתקדם, אתם יכולים ליזום שיחה מקצועית בנושא פשוט יותר. לדוגמא, תארו בעיה שפתרתם בדרך יצירתית באמצעות כלי טכנולוגי מסויים.

5. הפכו להיות חלק מקהילת ה-Meetup הטכנולוגי
ככל שתכירו טוב יותר את פורמט מפגשי ה-Meetup, כך תהיו נינוחים יותר ותשכילו ליצור קשרים מהר במהירות ובקלות. היו מעורבים: תציעו לערוך את המפגש הבא בנושא מעניין או התנדבו להשתתף כמרצים באחד המפגשים או הסדנאות האינטראקטיביות, ולהציג קוד מעניין שכתבתם.

לרוב ה-Meetups בעולמות ההייטק, יש דף פעיל בו נערכים דיונים בנושא הטכנולוגי. השתתפו בדיונים, כתבו פוסט במסגרת אחד הדיונים הנערכים, שתפו את דעותיכם המקצועיות או המליצו על אירועים מעניינים הנערכים בתחום המקצועי שלכם.

בנו את רשת המשפיעים שלכם באופן מושכל וחכם, הודו למרצים שהעבירו הרצאות מעניינות במפגש בו נכחתם ופרגנו להם מקצועית. אם תבלטו בדיונים בדף ה-Meetup, תוכלו לפתוח לעצמכם הזדמנויות מעניינות ואף למנף את הקריירה שלכם. אם תרשימו את מארגני ה-Meetup, ייתכן שיפנו אליכם ויציעו לכם להרצות באחד המפגשים.

בכל מקרה, בדרך זאת, אתם בונים ומחזקים את המיתוג המקצועי שלכם כמומחים טכנולוגים בתחום או בנושא מסויים. אתם אף פעם לא יודעים מתי מישהו ששמע הרצאה שלכם במפגש מסויים או קרא מאמר מקצועי מעניין שפרסמתם ברשתות החברתיות, יציע לכם הצעת עבודה מעניינת או כל שיתוף פעולה אחר שיוכל למנף את הקריירה שלכם ולהוות עבורכם הזדמנות לצמיחה מקצועית.

אז לכו ל- Meetups, שדרגו את עצמכם מקצועית ואל תשכחו להנות מהדרך!

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?