fbpx

לינקדאין ככלי לשיווק עצמי

זמן קריאה כ- 2 דקות

שמי אופירה, ואני מנהלת השיווק של קבוצת אקסטרים. הרקע המקצועי שלי הוא בעיקר בשיווק B2B, אך כשתסתכלים על זה לעומק, שיווק של מוצר תוכנה לא שונה באופן כל כך מהותי מתהליך חיפוש עבודה. הכל מסתכם בנקודה אחת- להדגיש את היתרונות והערך של מה שאתה מציע, להסתיר את הפגמים, ולקוות שמה שאתה יכול לתת יענה על מה שהצד השני מחפש.

הכתבה הזו מתמקדת בשימוש בלינקדאין ככלי שיווקי ממדרגה ראשונה בתהליך חיפוש עבודה. לאו דווקא באיך לתחזק את הפרופיל שלכם נכון (יש כאן טורים מצוינים של הקולגות שלי שיוכלו לעזור בכך). אני רוצה לדבר על לינקדאין כזירה העסקית הדינאמית ביותר כיום, ובתור המקום להציג באופן נכון ומעניין את הכישורים שלכם.

אז נתחיל מהבייסיק- connections, connections, connections.

אני לא טוענת שצריך לייצר קשרים סתמיים. ממש לא. צריך להיות סלקטיביים, לבחור בקשרים שכדאי לכם שיחשפו למה שאתם מפרסמים שם. כמובן שזה בסדר להתחבר לחברים מהצבא או מהעבודה הראשונה אחרי השחרור, אך אצלי- כשמישהו שולח לי בקשה להתחבר ואני לא מכירה אותו- אני קודם בודקת אילו קשרים משותפים יש לנו, ורק אז מחליטה. במקרה הזה, אני נוקטת בגישה שעדיפה האיכות ולא הכמות. ברור לי שיש כאלו שיחלקו על זה, אבל לי זה עובד טוב.

מה עוד? לפרסם. לחלוק מאמרים מעניינים (רלוונטיים לתעשייה ולמה שאתם עושים, כמובן) שקראתם, זה מעיד על רוחב אופקים. אם אתם עובדים, לחלוק פרסומים של החברה הנוכחית, כמו הודעות על השקות מוצר, אירועים של החברה, משרות פתוחות וכו'. זה מעיד על מעורבות ועל חיבור לחברה גם ברמת הביזנס, בעיקר אם אתם עוסקים בצד הטכנולוגי. מעסיקים אוהבים לראות שאנשי הטכנולוגיה רואים גם את הצד העסקי של הארגון. וזה יכול לעזור לכם גם להביא חברים שלכם למקום העבודה הנוכחי, מה שיכול לתגמל אתכם גם בקולגות נחמדים וגם בפרס של מבצעי "חבר מביא חבר" למיניהם, שמקובלים ברוב החברות כיום.

כך גם תיחשפו אתם להצעות מעניינות, כנסים שיכולים להיות רלוונטיים לקריירה שלכם, או סתם לבלוג האחרון של מי שנחשב לגורו במקצוע שלכם.

חשוב לציין- מה שאני מציעה כאן צריך להיות נכון לאורך כל הקריירה שלכם- לא רק בצומת של חיפוש עבודה. שמירה על נוכחות אינטליגנטית מתמשכת בלינקדאין תעזור לכם לייצר ולתחזק קשרים שכאשר תחליטו לעבור לתפקיד הבא, יהיו לכם לעזר. אז לא להזניח את הנוכחות בלינקדאין ולהיזכר בה רק כשהחלטתם לעבור הלאה. זה גם פחות יעיל וגם יכול להוות תמרור אזהרה למי שאתם פחות רוצים שידעו שאתם מחפשים עבודה.

וזהירות- זה ממכר... אני למשל לא יכולה לפתוח ולסיים את היום בלי לבדוק מי ראה את פרופיל הלינקדאין שלי היום :)

בהצלחה,

אופירה

אין תגובות עד כה

כתיבת תגובה

שלחו קו"ח
שלחו קורות חיים

    צרף קורות חיים:
    סוג הארגון המבוקש?
    היקף משרה מבוקשת?
    מיקום גיאוגרפי מבוקש?
    סוג העסקה מבוקש?

    רגע... לפני שאתם הולכים, את קורות החיים שלכם כבר שלחתם?

    תנו לנו לדאוג לכם למשרה מעולה!

      צרף קורות חיים:
      סוג הארגון המבוקש?
      היקף משרה מבוקשת?
      מיקום גיאוגרפי מבוקש?
      סוג העסקה מבוקש?