איך לגרום לקורות החיים שלך למשוך את תשומת לב המגייס ב-6 שניות?

בענף התעסוקה כיום , מחפשי העבודה נמצאים בפני תחרות קשה אשר מחייבת אותם להתאמץ הרבה מעבר לחיפוש “הסטנדרטי” שהיה נהוג עד כה.

ב- 2016 הזמן הממוצע בו מגייס מחליט אם להמשיך לקרוא את קורות החיים המונחים לפניו הינו 6 שניות , ולפיכך קובץ קורות החיים שלך צריך להתבלט באופן מיידי.

*נכתב בלשון זכר, אך פונה כמובן לשני המינים

ריכזנו עבורך טיפים חיוניים אשר יסייעו לך להתאים את קורות החיים שלך לדרישות של היום:

1. פרטי “צור קשר”
עלייך להקל ככל הניתן על עבודת מנהלי הגיוס בטופס קורות החיים שלך וליישם את הנקודות הבאות:
• כתובת הדואר אלקטרוני צריכה להיות נגישה וקליקבלית
• חשוב לציין עיר מגורים
• אם ציינת פרופילים מרשתות חברתיות (לדוגמה לינקדאין) יש לוודא כי הקישורים פעילים

2. בידול
הבידול יכול להתאפיין בעיצוב הקובץ ובגרפיקה הנלוות. ראשית, חשוב לציין שיש ליצור בידול בקורות החיים שלך ביחס לענף אליו אתה פונה. לדוגמה: אם אתה פונה לענף הפיננסי הגרפיקה צריכה להיות שמרנית יותר, יחד עם זאת אם הינך פונה לענף הפרסום מרחב התמרון רחב ויצירתי יותר.

3. תמצות היסטוריה תעסוקתית
זכור שמשימת מנהלי הגיוס היא למצוא את המועמד המתאים ביותר למשרה ולאיישה ולא למצוא את התפקיד הכי מתאים עבורך.
חשוב לפעול בהתאם וכדי להתבלט על פני המתחרים שלך ולמשוך את תשומת לב המנהלים המגייסיים, יש להוסיף בראש המסמך סיכום קצר (עד 3 שורות) אשר מתמצת את הישגייך בהיסטוריה המקצועית.

4. הדגשת כותרות
האינטרנט שינה את דפוסי ההתנהגות לקריאת קובץ קורות החיים. אם בעבר היה נהוג לקרוא דף מודפס מלעמלה עד למטה, כיום נהוג לגלול ולאתר אזורים שהם רלוונטים לתפקיד המבוקש במטרה לחסוך זמן, לכן חשוב להדגיש כותרות ענייניות הרלוונטיות למשרה המבוקשת.

5. עידן הרובוט
חברות בינוניות וגדולות נוהגות להיעזר “ברובוט” שיזהה את מילות המפתח עבור משרה מבוקשת, מדובר במערכת לסינון אוטומטי הסורקת את קורות החיים שלך ומאתרת מילות מפתח הרלוונטיות לתפקיד.
על קורות החיים שלך להכיל את מילות המפתח המדויקות עבור המשרה אליה הגשת מועמדות. בדרך זו, תגדיל את סיכוייך לעבור בסינון הראשוני. כמו כן, מומלץ לכתוב מילת מפתח בשני אופנים, לדוגמא: שירות לקוחות ויחסי לקוח, וזאת מכיוון שלא ניתן לנבא מראש מהן מילות המפתח שהזינו מנהלי הגיוס במערכת.

6. פרקטיקה
חשוב “לטוות” את כישורייך בתוך הניסיון המקצועי שלך. מעסיקים מחפשים יותר תוכן פרקטי מאשר את “רשימת המיומנויות” שלך, הם רוצים לדעת כיצד שילבת את כישורייך בתפקידך הקודמים . לדוגמא אם ציינת כי הינך מומחה IT, חשוב להבין כיצד כישורייך קידמו אותך להפוך למומחה.

7. דף אחד או שניים?
למרות השמועה הרווחת כי קורות החיים שלך אמורים להשתרע על דף אחד בלבד, אתה לא חייב להגביל את ההיסטוריה המקצועית שלך ובכך להשמיט דגשים חשובים, כמובן שאם יש לך רקע מקצועי של עשרות שנים הגיוני כי שני דפים יכילו זאת, אך אם הינך בוגר טרי ועברך המקצועי הוא די דל שני דפים של קורות חיים יכולים להוות עבורך מכשול.
לכן אם הקובץ שלך הינו באורך שני דפים, תמרקר את העשייה המקצועית החשובה שלך והשתמש בניסוחים של פעלים פעילים וראשי תיבות ספיצפיות לתעשייה.

דגשים חשובים שחשוב ליישום בעת כתיבת מסמך קורות החיים:
✔ את הכותרות יש להדגיש בבולד או בצבע שונה
✔ מומלץ להשתמש בפונט עדכני ולא במיושן, לדוגמא: בקורות חיים בשפה העברית יש להשתמש בפונטים Ariel בגודל 11 או David בגודל 12 ובקורות חיים בשפה האנגלית מומלץ להשתמש בפונט Cambria, Calibri בגודל 14
✔ יש להשתמש בפונט אחד לכל אורך המסמך במטרה לשמור על אחידות
✔ חשוב לציין את הישגייך כפועל בגוף ראשון, לדוגמא: ניהלתי, באחריותי, הדרכתי וכו’
✔ מומלץ לייצר מספר גרסאות לקובץ, כאשר כל קובץ ידגיש חלק שונה בתחום המקצועי שלך, זאת כדי לנתב את הקובץ למשרה ספיציפית

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן:
✔ הוספת תמונה בקובץ הינה מיותרת ולא מקנה עדיפות, למעט מקרים בהם התבקשתם לעשות זאת
✔ יותר מידי מידע- יש להימנע מתוכן מרובה שאיננו קשור ישירות לתפקיד המבוקש
✔ לא לחתום בתחתית הקובץ ולא לציין תאריך
✔ קישוט יתר- להימנע מקישוט יתר: מסגרות, סמלים ואייקונים למיניהם
✔ הגזמה- להימנע מניפוח התפקיד שביצעתם בעבר, לדוגמא: “מנהל רכש אזורי” במקום “קניין”
✔ לציין את פרטי יצירת קשר בקובץ קורות החיים ולא במכתב המקדים
✔להימנע משליחת מכתב מקדים עם טקסט “אוטומטי”. רצוי ומומלץ לציין את שם החברה ושם איש הקשר במידה ויש
✔ במידה ובכל משרה בה עבדת ציינת בסעיפים את פועלך, יש להשתמש בבולטים (bullets) אחידים בכל המשרות

כעת, כל מה שנותר לך לעשות הוא לערוך את קובץ קורות החיים שלך בהתאם להמלצות, לשלוח לצוות הגיוס שלנו ואנחנו כבר נדאג לכל השאר!

לכל המשרות

למשרות בחברות Startup

Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0

No Comments Yet.

Leave a comment